نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 13:30

گوشت بز و میش در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با هدف تنظیم بازار گوشت بز و میش در بازار این استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در راستای تثبیت و تعدیل قیمت گوشت قرمز با توافقی که در ستاد تنظیم بازار استان صورت گرفت، مقرر شد که نرخنامه‌ای که مورد توافق است از سوی اتحادیه قصابان استان ابلاغ شود.

وی افزود: این نرخ نامه از پنجشنبه هفته گذشته به همه واحدهای صنفی قصابی چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در راستای تغییر الگوی مصرف و با توجه به اینکه عمده دام بز و میش به صورت زنده از استان خارج می‌شود، قرار شد فروشگاه‌های مشخص برای عرضه گوشت بز و میش در سطح شهرکرد و بروجن افتتاح شود.

برزگر عنوان کرد: اولین فروشگاه تعاونی مصرف اتحادیه‌های روستایی شهرستان شهرکرد است که امروز بهره‌برداری می‌شود و با قیمت توافقی ۳۵۰ تومان گوشت بز و ۳۷۰ تومان گوشت میش به صورت مستمر در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که صنف قصابان نیز چند فروشگاه برای عرضه گوشت بز و میش در سطح شهر ایجاد کند، تغییر الگوی مصرف صرفاً از گوشت بره و گوساله به سایر دام‌ها ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کل مصرف استان که در کشتارگاه‌های در حال کشتار است ۳۲ تن و به صورت روزانه سرانه مصرف در سال ۱۲ هزار تن است.

برزگر بیان کرد: سرانه تولید گوشت قرمز و لبنیات در چهارمحال و بختیاری ۲.۵ برابر کشور و نزدیک ۲۷ هزار تن گوشت قرمز است، اما بخش مهمی از این تولید به دلیل نیاز استان‌های همجوار خارج می‌شود و گوشت با کیفیت و گران‌تر که ارتباط مستقیم با فرهنگ مردم استان در مصرف دارد، در استان توزیع و مصرف می‌شود.

وی تاکید کرد: توزیع گوشت بز و میش در چهارمحال و بختیاری محدودیت ندارد، هم‌اینک دو کاروان‌سرای بزرگ استان در شهرکرد و بروجن و ۳۶ واحد کاروان‌سرایی در حال عرضه گوشت قرمز هستند و بسته به نیاز واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها این گوشت توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر نوع گرانفروشی با سامانه ۱۲۴ در میان گذاشته شود، افزود: همه قصابان موظف هستند نرخ نامه را در درب ورودی فروشگاه خود نصب کنند.

برزگر ادامه داد: گوشت گوساله با قیمت ۴۸۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با قیمت ۴۶۰ هزار تومان، گوشت بز با قیمت ۳۶۰ هزار تومان و گوشت میش با قیمت ۳۸۰ هزار تومان در بازار چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: قیمت تابع قیمت کشور خواهد بود و متناسب با تغییر قیمت محصول در کشور ستاد تنظیم بازار تصمیم خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484658

مهمترین اخبار ایران و جهان: