نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 12:29

آمادگی ۳۲ موکب برای پذیرائی از جاماندگان اربعین در بندرعباس

بندرعباس - سخنگوی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس گفت: تا کنون ۳۲موکب برای پذیرائی از مراسم جاماندگان اربعین در بندرعباس اعلام آمادگی کردند.

مهدی احترامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا کنون ۳۲ موکب برای پذیرائی از مراسم جاماندگان اربعین که در روز اربعین از پارک دباغیان تا مسجد جامع برگزار خواهد شد، در مسیر پیاده روی مستقر می شوند و از جاماندگان پیاده روی اربعین پذیرایی می‌کنند.

احترامی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس اظهار کرد: بحمدلله تهمیدات خوبی در راستای برگزاری این مراسم معنوی در سطح استان اندیشیده شده است.

وی گفت: پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همچون سالهای گذشته در بندرعباس و در برخی از شهرستانهای استان با حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌شود.

احترامی ادامه داد: طی جلسات متعدد تاکید شده که از کلیه ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر پیاده روی استفاده شود و برای این منظور تمهیدات لازم برای برپایی مواکب جاماندگان اربعین حسینی و ایستگاه‌های صلواتی و سایر خدمات اتخاذ شده است.

سخنگوی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس یادآور شد: تا کنون ۳۲ موکب برای پذیرائی از جاماندگان اربعین در بندرعباس اعلام آمادگی کردند و در روز اربعین در مسیر پیاده روی مستقر خواهند شد و از جاماندگان پیاده روی اربعین پذیرایی می‌کنند.

سخنگوی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس عنوان داشت: در جلسه ای که روز گذشته در سالن کنفرانستبلیغات اسلامی هرمزگان با حضور موکب داران و نهادهای پشتیبان برگزار شد، در خصوص تامین امنیت سازه های مواکب، جانمایی و زیباسازی مواکب، آماده سازی و تحویل سازه های مواکب، تبلیغات و اطلاع رسانی شهری و نصب بنرهای مراسم، اطلاع رسانی عمومی در رسانه استانی (پخش موشن جاماندگان؛ زیر نویس اطلاعیه های مختلف؛ گفت وگوی ویژه خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان برنامه ریزی شد.

وی افزود: همچنین زمینه سازی حضور دست اندرکاران مراسم در برنامه شوبندر، انعکاس مراسم جاماندگان و فعالیت موکب داران و پخش زنده مراسم در مسیر پیاده روی و صحن داخلی مسجد جامع صدا و سیما، تامین و استقرار آمبولانس به همراه امدادگر، هماهنگی و همکاری جهت تامین برق مواکب در مسیر اداره برق، هماهنگی و اطلاع رسانی به هیات ها و دسته های عزاداری بزرگ جهت حضور در مراسم جاماندگان شورای هیئات مذهبی، خدمات دهی موکب داران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و هوشیاری در زمینه حملات بیو تروریسم کلیه مدیران مواکب تدابیری اندیشیده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484514

مهمترین اخبار ایران و جهان: