نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:13

خدمت‌رسانی به زائران اربعین از محل موقوفات فارس

مدیرکل اوقاف فارس از برپایی بیش از ۱۵ موکب و ایستگاه صلواتی طی ایام اربعین خبر داد و گفت: یک موکب اصلی از محل موقوفات فارس در نجف اشرف از فردا، ۵ شهریورماه آغاز به‌کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، با اشاره به در پیش‌رو بودن اربعین حسینی گفت: طبق روال هر ساله یکسری خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از محل موقوفات مرتبط انجام می‌شود.

وی از برپایی بیش از ۱۵ موکب و ایستگاه صلواتی طی ایام اربعین حسینی به زائران خبر داد و افزود: به‌طور کلی ۳ موکب اصلی از محل موقوفات فارس در مسیر زائران اربعین حسینی برپا خواهد شد.

موسوی ادامه داد: یک موکب در امامزاده اسماعیل فسا(ع) در مسیر زائران اربعین شرق کشور و همچنین کشورهای هند و پاکستان برپا خواهد شد که در آن خدماتی نظیر اسکان موقت، پذیرایی سه وعده صبحانه، ناهار و شام و ارائه یکسری خدمات فرهنگی با حضور مبلغان ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: موکب امامزاده حسن(ع) شهرستان رستم،‌ آخرین موکب استان فارس است که بعد از آن کاروان‌های زائران اربعین حسینی وارد استان خوزستان می‌شوند که در آن خدماتی نظیر اسکان موقت، سرویس بهداشتی و حمام و پذیرایی به زائران ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین موکب از محل موقوفات استان فارس به‌صورت مشترک با موکب امام جواد(ع) شهرستان مرودشت در نجف اشرف برپا می‌شود که آدرس دقیق آن ابتدای مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، کوچه مسجد شاکری، چهار راه چهارم، حسینیه مذبوب است.

موسوی با بیان اینکه موکب مذکور از فردا یکشنبه، ۵ شهریورماه در نجف اشرف آغاز به کار خواهد کرد و تا سه روز بعد از اربعین حسینی نیز به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند، گفت:‌ در این موکب خدماتی نظیر پذیرایی روزانه از ۵۵۰۰ نفر در قالب صبحانه، ناهار، شام از محل موقوفات فارس، فعالیت و حضور ۳۰۰ نفر خدمه به‌صورت شبانه‌روزی، ارائه خدمات درمانی رایگان با حضور تیم پزشکی متشکل از ۲۵ پزشک و پرستار، اسکان موقت به تعداد ۳۰۰ نفر ویژه زائران بانو و آقا، سرویس بهداشتی و حمام ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: موکب‌های دیگری در سطح بقاع متبرکه استان برپا می‌شوند اما سه موکب مذکور در مسیر کاروان‌های زیارتی اربعین حسینی هستند لذا اکثر این موکب‌ها به صورت ایستگاه صلواتی برپا می‌شوند و به‌طور کلی بیش از ۱۵ موکب و ایستگاه صلواتی طی ایام اربعین حسینی از محل موقوفات استان فارس برپا خواهد شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473214

مهمترین اخبار ایران و جهان: