نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 21:06

ضرورت اجرای برنامه تحولی جمعیت در شهرستان رزن

همدان- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار رزن بر ضرورت اجرای برنامه تحولی جمعیت در این شهرستان تاکید کرد و افزود: طرح های خوبی در زمینه جمعیتی در سطح شهرستان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ناظمی دوشنبه در سومین جلسه ستاد جمعیت و خانواده شهرستان رزن در سال جاری که در محل فرمانداری رزن برگزار شد، با بیان اینکه باید با برنامه پیش رفت، عنوان کرد: برنامه تحولی جمعیتی یکساله برای تمامی مدیران ادارات شهرستان ارسال می‌شود و باید پیش روی بر اساس آن در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی در زمینه جمعیتی در سطح شهرستان در حال انجام است؛ اظهار کرد: طرح استحکام بخشی و آمایش خانواده به صورت پنج ماهه و به نحو مناسبی در شهرستان رزن اجرایی شد و با استقبال مناسبی از جامعه بانوان شهرستان روبرو شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار رزن ادامه داد: همایش جشن وصال در هفته ازدواج و روز پنجشنبه یکم تیرماه در شهرستان رزن برگزار می‌شود.

ناظمی با بیان اینکه همایش جمعیتی ای نیز در ششم تیرماه در شهرستان رزن برگزار می‌شود، عنوان کرد: این همایش با هدف هوشیارسازی نیروهای مردمی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ جهیزیه در رزن و ۸ مورد نیز در شهر سردرود طی هفته ازدواج از سوی کمیته امداد توزیع خواهد شد؛ یادآور شد: در طول همایش جشن وصال، غرفه‌های جمعیتی و ایستگاه‌های این حوزه نیز برپا خواهد شد.

در ادامه این جلسه، شکیبا کولیوند به ارائه گزارشی از برنامه‌های جمعیتی اجرا شده و در حال اجرا در شهرستان رزن اشاره کرد و گفت: طبق برنامه جمعیتی تحول یکساله استان همدان، وظایف تفکیک شده ادارات و گروه‌های مردمی مشخص شده است.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار شهرستان رزن با تصریح بر اینکه در این برنامه جمعیتی، نقش بسیاری به گروه‌ها و تشکل‌های مردمی داده شده است؛ اظهار کرد: باید بتوان بدنه مردمی را نسبت به بحث‌های جمعیتی هوشیار و شبکه سازی در این مسیر را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های مردمی از ابتدای سال جاری در جلسات جمعیتی شهرستان رزن دعوت شده و صحبت‌های آنها مورد بررسی قرار گرفته است؛ بیان کرد: مجمع خیرین شهرستان رزن کار خود را به صورت سازمان یافته در هفته ازدواج آغاز خواهند کرد و می‌توان از این ظرفیت برای بحث‌های جمعیتی نیز کمک گرفت.

در ادامه جلسه، مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان برنامه‌های جمعیتی خود پرداخته و به صورت ویژه به برنامه‌های هفته ازدواج پرداخته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296514

مهمترین اخبار ایران و جهان: