نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 07:27

بوشهر منطقه ویژه علم و فناوری ایران است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با وجود اینکه چهار سال منطقه ویژه علم و فناوری ایران است و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد اما متأسفانه کسی در استان موضوع را پیگیری نکرد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر شامگاه گذشته در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر استانی علم پایه است، چون تمامی ظرفیت‌های آن دانش محور و علم پایه است؛ ظرفیت‌های مهمی در استان همچون دریا، انرژی، حوزه کشاورزی و تجارت در منظومه پیشرفت بر اساس دانش طراحی، مدیریت، نظارت و بازتولید شود.

وی افزود: اگر می‌بینید استان بوشهر در اقتصاد ایران سومین و اولین استان در تولید سرانه ملی است اما پیشرفت چندانی در آن مشاهده نمی‌شود علت آن این است که از ظرفیت‌های درون استان با دانش استفاده نشده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پیشرفت تمدن آفرین بر پایه‌های دانش و فناوری‌های نوین است گفت: دریا یک ثروت فوق العاده‌ای است که اگر دانش طراحی همراه با مدیریت اجرا و نظارت بهینه در عرصه کارآمد سازی پروژه‌ها و سپس بازتولید پروژه‌های نوین باشد، فوق العاده ثروت خوبی است؛ لذا اقتصاد دریا محور به عنوان یک اقتصاد استراتژیک و درآمدزا مطرح بوده ولی در حال حاضر این استان ۹۳۶ کیلومتر مرز آبی و ۷۰۷ مرز کرانه‌ای دارد اما این شرایط را احساس نمی‌کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: زمانی که استان بوشهر برای موضوع منطقه آزاد تجاری مطرح شد، که البته آن طرح تجارت فیزیکی بود، بلافاصله تقاضا کردم که بوشهر منطقه ویژه علم و فناوری ایران شود و هرچند که رقبایی داشتیم اما بوشهر انتخاب شد اما با وجود اینکه چهار سال منطقه ویژه علم و فناوری ایران است و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد اما متأسفانه کسی در استان موضوع را پیگیری نکرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328858

مهمترین اخبار ایران و جهان: