نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 14:29

پلاک هوشمند پستی منازل به تائید شورای شهر اردبیل رسیده است

اردبیل- شهردار اردبیل گفت: پلاک هوشمند پستی منازل مسکونی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری اردبیل است که سال گذشته با تایید نهایی شورای اسلامی شهر در اولویت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با اعضای شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه هزینه‌کرد طرح نصب پلاک‌های هوشمند پستی در شهر اردبیل ۵ میلیارد تومان است، اظهار کرد: نصب پلاک‌های هوشمند پستی با تائید ۱۱ عضو شورای محترم اسلامی شهر، در برنامه‌های کاری شهرداری قرار گرفته که امسال عملیات اجرایی طرح آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نصب پلاک‌های هوشمند پستی به‌منظور تأمین زیرساخت برای تحقق دولت الکترونیک و همچنین یکپارچه‌سازی و همسان‌سازی نشانی منازل، سال گذشته با تائید ۱۱ اعضای شورای شهر اردبیل در دستور کار شهرداری قرار گرفت که طبق بررسی‌ها، هزینه‌کرد این طرح حدود پنج میلیارد تومان می‌باشد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه بدون شک اختصاص پلاک هوشمند پستی گامی بزرگ برای تحقق شهر هوشمند است، تصریح کرد: طبق برآوردها هزینه‌کرد این طرح حدود ۵ میلیارد تومان بوده یعنی برای هر منزل مبلغی حدود ۱۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

صفری از طراحی این پلاک‌های هوشمند با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: شهرداری در نظر دارد اقدام فوق را به شرکت دانش‌بنیان که طراح این طرح است واگذار کند که قبل از واگذاری موضوع در صحن شورای اسلامی شهر با برآورد هزینه ۵ میلیاردتومانی مطرح شد.

وی با بیان اینکه گمانه‌زنی‌ها و ذکر مبالغ دیگر در خصوص هزینه‌کرد این طرح به هیچ‌وجه صحت ندارد، گفت: با اجرای طرح پلاک هوشمند امکان مسیریابی و دریافت مرسوله‌های پستی تسهیل می‌شود که تاکنون در بیش از ۱۵ استان در سطح کشور طرح اجرا شده است.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه شهروندان در این راستا کمک کار شهرداری باشند، اظهار کرد: پلاک هوشمند پستی منازل مسکونی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری اردبیل است که سال گذشته با تأیید نهایی شورای اسلامی شهر در اولویت قرار گرفت و امسال اجرایی می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: پلاک هوشمند تلفیقی از پلاک کدپستی و پلاک شهرداری است که برای هر پلاک هوشمند کد کیو.آر تعریف می‌شود تا افراد از طریق موبایل به راحتی آدرس مورد نظر را پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308058

مهمترین اخبار ایران و جهان: