نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 17:18

۶ هزار نفر در مازندران در صف دریافت وام ازدواج هستند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۶ هزار و ۱۱۶ نفر در استان در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست خبری سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با موضوع هفته ازدواج امروز با هدف ارائه گزارش عملکرد در زمینه ترویج ازدواج آسان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران که جلسه‌ای دیگه‌ای را برنامه‌ریزی کرده بود برای این جلسه تنها به قرائت برنامه روتین از روی کاغذ اکتفا کرده و جلسه را به بهانه حضور در جلسه دیگری در استانداری ترک کرد.

عالیشان حتی صحبت‌های خودش در ارتباط با تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات در سال ۱۴۰۰ را تکمیل نکرده و حتی زمانی که از سوی خبرنگار فارس درخواست شد آمار را  دقیق بیان کند، اعلام کرد که معاون بنده آمار دقیق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران رتبه مازندران در تعداد ازدواج را به عنوان استان ماقبل آخر اعلام کرد که این آمار توسط محمدرضا ییلاقی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان اصلاح شد و گفت: رتبه مازندران چهار پله افزایش پیدا کرده و از رتبه آخر فاصله گرفته است.

محمدرضا ییلاقی درباره اقدامات انجام شده در استان برای ازدواج آسان، گفت: از ظرفیت جهاد دانشگاهی مازندران برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه استفاده کردیم.

وی با اعلام اینکه در سال جاری و تا پایان اردیبهشت ماه ۶ هزار و ۱۱۶ نفر در نوبت دریافت تسهیلات هستند، افزود: یکی از اقدامات ما پیگیری برای پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان در ادامه به پیگیری طرح‌های ملی و فراغتی در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره اوقات فراغت در دستور کار قرار داشته و سامانه‌های را طراحی کردیم که جوانان ایده‌های خودشان را ارائه دهند.

وی در ارتباط با ایجاد خانه‌های جوانان، افزود: دستورالعمل اولیه برای راه‌اندازی خانه‌ جوانان صادر شده که به دلیل هزینه‌بر بودن احداث مجموعه در استان‌ها اجرایی نشده است.

ییلاقی خاطرنشان کرد: فعالیت خانه جوانان متوقف شده اما سازمان‌های مردم نهاد فعالیت را در دستور کار دارند، برگزاری جشن‌های وصال در شهرهای کمتر برخوردار در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه در بخش اشتغال و کارآفرینی تکلیف داریم، گفت:  در ستاد ساماندهی امور شیوه نامه تخصصی را در دستور کار داریم و حمایت از کسب و کارهای خرد را بستگی به توان اداره کل پیگیری می‌کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان درباره وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج  در سال ۱۴۰۰، گفت: ۵۴ هزار نفر برای دریافت تسهیلات متقاضی داشتیم که ۳۲ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند که چهار هزار و ۳۵۰ نفر در صف قرار گرفتند.

وی تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج استان در سال ۱۴۰۱ را ۲۰ هزار و ۵۵۹ نفر اعلام کرد و گفت: در این سال بیش از ۶۱ هزار متقاضی داشتیم و ۸۳ درصد افراد تسهیلات دریافت کردند.

ییلاقی در ادامه میزان تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲ را  هزار و ۷۸۴ نفر  اعلام کرد و افزود: ۹ هزار و ۹۶۶ متقاضی تاکنون برای سال جاری ثبت نام کردند که تا پایان اردیبهشت ماه بیش از ۶ هزار فقره تسهیلات و پرداخت شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293358

مهمترین اخبار ایران و جهان: