نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 11:54

همایش پاسداشت روز ملی اصناف در استان فارس برگزار شد

مدیرکل صمت استان فارس گفت: اصناف در توسعه فعالیتهای اقتصادی توام با برنامه‌ریزی، برنامه‌سازی و تصمیم‌گیری نقش ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ایزدی امروز چهارشنبه سی و یکم خرداد در همایش و آیین پاسداشت روز ملی اصناف و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه در کنفرانس مطبوعاتی در جمع اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ابتدا روز ملی اصناف را تبریک گفته و آرزوی توفیق برای همه بازاریان و خانواده بزرگ اصناف کشور و استان نمود.

ایزدی بااشاره به اینکه بی بدیل‌ترین جایگاه و نقش را اصناف و بازاریان در اقتصاد کشور دارند گفت: اصناف همواره با تلاش و کوشش خود در پی کسب و کار و روزی حلال بوده و در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی نقش خوب خود را ایفا نموده‌اند.

 وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه اصناف در چرخه اقتصادی کشور و استان فارس افزود: جامعه بزرگ اصناف با تلاش، تعامل و همکاری، برنامه ریزی و برنامه‌سازی و تصمیم‌گیری و اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه کاری‌خودشان(تولید، توزیع و پخش) در این چرخه به رشد تولید و مهار تورم و اجرای شعار سال ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز رونق اقتصادی کمک می‌کنند‌.

وی  به ضرورت حرکت اصناف به سمت کسب و کارها و شیوه‌های بازاریابی نوین، آموزش و توانمندسازی اصناف در رشد اقتصادی و صادراتی تاکید نمود.

مدیرکل صمت با تاکید بر بازرسی و نظارت مستمر بر بازار کالا و خدمات بازرسان استان فارس اظهار داشت: استان فارس در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ در تعداد تشکیل پرونده، جایگاه دوم و در تعداد بازرسی، جایگاه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

 ایزدی گزارش داد: استان فارس داری تعداد ۱۸۰ هزار صنف تولیدی، تولیدی، توزیعی، خدماتی ، خدمات فنی همچنین تعداد ۵۶۲ اتحادیه و ۳۶ اتاق اصناف است.

وی در پایان گفت: همچنین تعداد بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی و ۷۶ اتحادیه در شیراز فعالیت دارند.

گفتنی است این نشست با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس ، رئیس اتاق اصناف ایران، تعدادی از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان، رئیس بسیج اصناف، جانشین سپاه فجر فارس در بسیج  اقشار، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، روسای دستگاه های اجرایی، روسای اتحادیه‌ها و جمعی از بازاریان و اصناف برگزار شد.

در ادامه همایش و آیین پاسداشت روز ملی اصناف که با هدف تجلیل از پیشکسوتان این عرصه برگزار شد از تعدادی از پیشکسوتان و فعالان بخش اصناف با اهداء لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان این آیین از  خانواده‌های دو شهید بزرگوار اصناف تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302358

مهمترین اخبار ایران و جهان: