نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:26

یاد و خاطره شهدا باید در اذهان باقی بماند

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه یاد و خاطره شهدا باید در اذهان باقی بماند، گفت: امانت، استقلال، صبوری، غم‌خواری، امنیت و آسایش از جمله امانت شهیدان است که باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

به گزاری خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای سنندج که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن اظهار داشت: در قرآن آمده است که ما باید قدردان پدران و مادرانی باشیم که جان فرزندان خود را در راه انقلاب و دفاع از کیان مملکت فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهدا باید در اذهان باقی بماند، افزود: امانت، استقلال، صبوری، غم‌خواری، امنیت و آسایش از جمله امانت شهیدان است که باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

ماموستا رستمی با بیان اینکه شهدا با هر قطره از خون خود به عالم بشریت پیام می‌رساندند، گفت: شهیدان کسانی هستند که خداوند شفاعتشان می‌کند.

وی به فضلیت و احترام شهدا از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در زمان مرگ جان شهیدان را خداوند می‌گیرد که و طبق گفته پروردگار برای شهیدان نباید نماز میت خوانده شود.

رستمی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن، شهدا را باید با لباس خود کفن کرد و استفاده از کلمه فوت برای شهادت شهدا ممنوع است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هر یک از شهدا می‌توانند با اذن پروردگار 70 نفر را شفاعت کند.

وی تاکید کرد: زمانی که انقلاب نوپا شکل گرفت و کشور توسط دشمنان مورد تجاوز قرار گرفت با انسجام، ایمان، اعتقاد، شهامت، شجاعت، شهادت‌طلبی و وحدت و انسجام بین ملت و مردم بود که نجات پیدا کردیم.

رستمی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به هفته مبارزه با موا مخدر افزود: مواد مخدر لطمه زیاد به بشریت وارد کرده لذا باید با ریشه‌یابی همت مسئولان این موضوع را برطرف کنیم.

انتهای پیام2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302558

مهمترین اخبار ایران و جهان: