نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 16:44

کار و روحیه جهادی رمز عبور از بحران ها و مشکلات است

اراک- استاندار مرکزی گفت: کار و روحیه جهادی رمز عبور از بحران ها و مشکلات است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر سه‌شنبه در همایش حکمرانی متعالی در اراک، اظهار داشت: کار و روحیه جهادی رمز عبور از مشکلات و بحران‌ها است و برای تغییر وضعیت موجود و فائق آمدن بر ضعف‌های کنونی و گذشته باید کار جهادی و بدون وقفه را سرلوحه کار قرار داد.

استاندار مرکزی افزود: برای جبران مشکلات و معضلاتی که برخی از آنها، قدمت ده‌ها ساله دارند، باید وضعیت موجود را ارتقا داد و بدون وقفه کار جهادی کرد و امور را متفاوت دید و این مسئله مورد توجه دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: با کار زیاد نمی‌توان مشکلات را حل کرد، زیرا حجم ناترازی موجود بالا است، بنابراین باید با کار علمی فشرده، بی‌وقفه و از مدل تجربه شده استفاده کرد و به سمت نقطه آرمانی حرکت کرد.

مخلص الائمه اضافه کرد: تاکنون ۹ نشست علمی برای همایش حکمرانی متعالی در استان مرکزی برگزار شده است که این استان در بین سایر استان‌ها در برگزاری نشست‌های علمی جایگاه برتر را دارد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی آمادگی دارد تا شعبه مدرسه حکمرانی را در این استان به نام «امیرکبیر» با همکاری دانشگاه اراک و همچنین مدرسه خاتم الانبیا، تأسیس کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: ادبیات حکمرانی جای خود را بین مدیریت شهرستان و استانی باز کرده و تاکنون ۱۴ دستگاه، استادان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با این مهم آشنا شده و ادبیات مدیریت راهبردی در استان ارتقا یافته است.

وی با اشاره به آمادگی مدیریتی استان مرکزی برای حکمرانی گفت: اکنون بسیاری از مدیران، آموزش جامع مدیریتی را فراگرفته‌اند و بهتر با ادبیات حکمرانی مأنوس هستند.

مخلص الائمه افزود: عمر ادبیات حکمرانی در دنیا بیش از ۳۰ سال است و این ادبیات از حکمرانی خوب آغاز شده و در کشور ما، حکمرانی متعالی مورد توجه و مطرح است.

وی خاطر نشان کرد: کشور ما از بین سه مدل حکمرانی که شامل حکمرانی مفید، سالم و متعالی است، حکمرانی متعالی را برگزیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349658

مهمترین اخبار ایران و جهان: