نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 17:51

آلمان در لاهه وکیل مدافع شیطان می‌شود؟

آلمان در حمایت از اسرائیل در تلاش است به عنوان «طرف ثالث» در پرونده شکایت آفریقای جنوبی در لاهه درباره نسل کشی در غزه وارد شود.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ در حالی که بیش از ۱۰ هزار کودک فلسطینی در غزه شهید شده‌اند دولت آلمان می‌گوید که «اسرائیل در حال دفاع از خود است».

سخنگوی دولت آلمان اشتفان هبستریت از تعهد این کشور به «کنوانسیون نسل کشی» سازمان ملل (مصوب ۱۹۴۸) خبر داد اما گفت که آلمان در پرونده شکایت آفریقای جنوبی به دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نسل کشی در غزه، از اسرائیل دفاع می‌کند.

 


نتانیاهو و اولاف شولتز صدراعظم آلمان

 

به گفته او، آلمان به عنوان یکی از کشورهای عضو از دیوان خواسته که با درخواستش برای اضافه شدن به این پرونده به عنوان «طرف ثالث» موافقت کند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، برنامه آلمان برای ورود به این پرونده را «یک اقدام غیرمعمول» خواند و نوشت که دیوان بین‌المللی دادگستری باید به صورت کتبی یا به صورت شفاهی به درخواست آلمان پاسخ دهد.

هفته گذشته سخنگوی نتانیاهو گفته بود که آفریقای جنوبی با شکایت به لاهه، در حال ایفای نقش «وکیل مدافع شیطان» است اما تلاش‌ برلین برای کمک به تل‌آویو باعث شده که برخی فعالان حقوق بشر به آلمان درباره همدست شدن با جنایات جنگی در غزه هشدار بدهند.


شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به لاهه

 

اوایل ماه جاری بود که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین فرانچسکا آلبانزه، اعلام کرد که باید از نسل کشی در غزه جلوگیری کرد.

در شرایطی که وزیر دادگستری آفریقای جنوبی رونالد لامولا از «شکست مفتضحانه» اسرائیل در لاهه خبر داده، سخنگوی دولت آلمان می‌گوید که این کشور «اتهام نسل کشی» را رد و از اسرائیل حمایت می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636414

مهمترین اخبار ایران و جهان: