نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 11:44

اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآن» در کرمان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان از اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در مساجد استان کرمان خبر داد.

به گزار خبرگزاری فارس از کرمان، علی مهدی‌خانی، صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: مسجد، یک نرم‌افزار فکری و فرهنگی اصیل برگرفته از قرآن است که می‌تواند با تلاشی از جنس جهاد تبیین شبهات را خنثی کند.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان؛  یکی از اقدامات مهم در حال شکل‌گیری را شبکه مساجد محلات و کمک به ترویج فرهنگ قرآنی دانست و با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای مبنی بر تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآن، از اجرای طرح برگرفته از این توصیه در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

 وی در همین زمینه ترویج سبک زندگی قرآنی و معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، انس با قرآن، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع و تحقق منویات رهبری را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و اظهار کرد: پایگاه قرآن به مسجدی اطلاق می‌شود که هر هفته اقدام به برگزاری جلسات تلاوت مجلسی کند.

 مهدی‌خانی مراحل اجرای طرح را توضیح داد و گفت: شناسایی و ثبت اطلاعات قاریان مجلسی‌خوان در سامانه، برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی، شناسایی کانون‌ها و سطح‌بندی مساجد مجری طرح و در نهایت تقدیر از برترین‌ها انجام می‌شود که تاکنون بیش از یکصد کانون برای اجرای طرح درخواست دادند که از این تعداد درخواست ۴۱ کانون تأیید شده و ۲۵ قاری نیز برای حضور اعلام آمادگی کردند.

وی یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرای ستاد کانون‌های مساجد را شناسایی و تجلیل از مادران خانواده‌های قرآنی عنوان کرد که در استان کرمان ۳۰ کانون تخصصی خواهران مجری این طرح هستند.

 مهدی‌خانی برگزاری مسابقات سالانه قرآن مدهامتان، اجرای طرح تلاوت نور در مساجد و دیگر برنامه‌ها را به عنوان برنامه‌های شاخص قرآنی کانون‌های مساجد مورد اشاره قرار داد.

وی اضافه کرد: در تعامل با آموزش و پرورش برای استفاده از حضور قاریان برتر دانش‌آموزی در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن هستیم.

مهدی‌خانی عنوان داشت: از مجموع قریب به بیش از ۶۷۳ کانون فرهنگی هنری در استان ۱۴۰ کانون در شهرستان کرمان است که از این تعداد ۷۵ کانون در شهر کرمان فعالیت دارند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645558

مهمترین اخبار ایران و جهان: