نیوز سیتی!
24 اسفند 1402 - 11:27

دولت غزه: کمک‌های دریایی پاسخگوی حداقل نیازهای مردم غزه نیست

رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که ۷۰۰ هزار نفر در شمال این منطقه در میان جنگ آشکار گرسنگی هستند و رساندن کمک‌ها از طریق دریا به غزه ایده کارآمدی نیست و حتی بخش کمی از نیازهای مردم این منطقه را هم برآورده نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که آمریکا همچنان اصرار به ادامه مانورهای تبلیغاتی خود با ادعای کمک به مردم غزه دارد، دولت رسمی غزه در واکنش به تصمیم آمریکا برای ساخت بندر موقت در سواحل غزه جهت ورود کمک‌های انسانی به این منطقه اعلام کرد که ورود کمک‌های انسانی به غزه از گذرگاه دریایی برای مقابله با این فاجعه انسانی بعد از گذشت بیش از 5 ماه از جنگ ویرانگری که اسرائیل علیه نوار غزه به راه انداخته، کافی نیست.

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه در این زمینه اعلام کرد، کمک‌هایی که از طریق دریا وارد غزه می‌شود حتی بخش کمی از نیازهای مردم غزه را برای مقابله با فاجعه انسانی بزرگی که اینجا رخ داده است برآورده نمی‌کند؛ به ویژه در شمال غزه که بیش از 700 هزار فلسطینی گرفتار یک جنگ آشکار گرسنگی هستند.

وی افزود که بار یک کشتی که می‌خواهد کمک‌های انسانی به غزه بیاورد از یک یا دو کامیون بیشتر نمی‌شود و آن هم چند روز طول می‌کشد تا به غزه برسد و همچنین هنوز مشخص نیست این کشتی‌ها قرار است کجا پهلو بگیرند و چگونه به ساحل غزه برسند. تردیدهای زیادی درباره کارآمد بودن این روش برای کمک به مردم غزه وجود دارد.

این مقام دولتی غزه تاکید کرد که همه باید رژیم اشغالگر را جهت ورود کاروان‌های کمک‌رسانی از گذرگاه‌های زمینی تحت فشار قرار دهند. مقادیر محدود کمک‌هایی که از چند ماه قبل وارد غزه شده حتی بخش کمی از نیازها را نیز برآورده نمی‌کند.

سازمان ملل نیز اعلام کرد که 2.2 میلیون نفر از جمعیت 2.4 میلیون نفری غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. 1.7 میلیون نفر هم در نوار غزه آواره شده‌اند و بخش اعظمی از آنها به رفح در مرز مصر رفته‌اند؛ جایی که در معرض تهدید اسرائیل برای حمله زمینی قرار دارد.

سازمان ملل همچنین گزارش داد که ارسال کمک‌ها از طریق دریا و یا پرتاب کمک‌ها از هوا نمی‌تواند جایگزین مسیر زمینی شود.

دولت آمریکا که درواقع جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه را از 6 ماه قبل رهبری می‌کند و از هیچ حمایت سیاسی و نظامی و مالی برای ادامه جنایات این رژیم ضد مردم فلسطین دریغ نکرده است و همچنان مانع از برقراری آتش‌بس در غزه می‌گردد، طی چند روز گذشته در یک اقدام نمایشی از ارسال کمک‌های هوایی برای مردم غزه خبر داده بود.

اما طی روزهای گذشته بعد از اینکه ناکارآمد بودن این اقدام نمایشی واشنگتن برای جهانیان آشکار شد و بر اثر سقوط صندوق‌های حاوی بسته‌های غذایی بر سر مردم غزه تعدادی از آنها به شهادت رسیدند، روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز اخیراً گزارش داد که مقامات ارشد دولت آمریکا گفته‌اند که ایالات متحده یک بندر در سواحل غزه برای کشتی‌های بزرگ حامل کمک‌های بشردوستانه ایجاد خواهد کرد.

مسئولان نهادهای سازمان ملل در واکنش به این طرح آمریکا اعلام کردند که این پیشنهاد آمریکا خبیثانه بوده و ایالات متحده درحالی چنین پیشنهاداتی مطرح می‌کند که همچنان درحال ارسال بمب و مهمات جنگی برای اسرائیل بوده و از آن حمایت مالی می‌کند. پیشنهاد آمریکا برای ایجاد بندر در سواحل غزه، بیش از هرچیزی در چارچوب پاسخ به فشارهای افکار عمومی در داخل آمریکا در آستانه انتخابات این کشور است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1686614

مهمترین اخبار ایران و جهان: