نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 01:17

شهرها و روستاهای اوکراین در تاریکی فرو رفتند

حملات سنگین موشکی و پهپادی روسیه در روز سه شنبه شهرهای مهم اوکراین را در تاریکی فرو برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت انرژی اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که در جریان موج بی امان حملات موشکی و پهپادی روسیه، خطوط برق در سراسر مناطق کلیدی اوکراین به طور ناگهانی قطع شد و شهرها و روستاها را در تاریکی فرو برد.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» پس از حمله موشکی روسیه به شهر«کی‌یف»، ۲۶۰۰۰۰ مصرف کننده در چندین منطقه شهر بودن برق شدند.  

حملات موشکی و پهپادی روسیه به شهرهای «دونتسک»، «خارکف» و «خرسون» نیز ادامه یافت و بسیاری از خانواده‌های اوکراینی بدون برق هستند.

پس از حمله مرگبار اخیر به شهر «بلگورود» در روسیه که به کشته شدن دستکم ۲۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد، «ولادیمیر پوتین» رئیس ‌جمهور روسیه اظهار داشت که  حملات روسیه به اوکراین «تشدید» خواهد شد.

 پوتین در جریان بازدید از یک بیمارستان نظامی گفت:«حملات را تشدید خواهیم کرد. هیچ جنایتی علیه غیرنظامیان بدون مجازات باقی نمی‌ماند.»

وی با تاکید بر اینکه روسیه به اهداف غیر نظامی حمله نمی‌کند، اظهار داشت:«ما اهداف نظامی را مورد حمله قرار می‌دهیم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

 اوکراین روز شنبه حمله سنگینی به شهر مرزی «بلگرود» انجام داد.  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به دنبال حمله موشکی اوکراین، ۲۰ نفر کشته شده‌اند. در این حمله ۱۰۸ نفر نیز مجروح شدند. روسیه نیز  پنجشنبه گذشته بزرگترین حمله موشکی، پهپادی خود را علیه اوکراین انجام داد. این حمله چند ساعت طول کشید .

اوکراین اعلام کرده در جریان موج تازه حملات مشکی و پهپادی روسیه یک نفر در خارکف کشته و بیش از ۴۰ زخمی شدند.

اپراتور شبکه برق اوکراین به شهروندان این کشور اعلام کرده که خود را برای قطع و وصل شدن برق  آماده کنند، زیرا در حال حاضر ۲۵۰ هزار مشترک بدون برق هستند.

در این دور از حملات علاوه بر پهپادها، جنگنده‌های «میگ-۳۱» روسیه نیز شرکت داشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624858

مهمترین اخبار ایران و جهان: