نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 15:56

امام جمعه تربت‌جام: جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی اقدام مقتدرانه بانک مرکزی را می طلبد

امام جمعه تربت‌جام با انتقاد از روند بالا رفتن قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی گفت: ثبات اقتصادی یعنی تورم باید مهار و روند کاهش ارزش پول ملی نیز متوقف شود، لذا بانک مرکزی برای ثبات این مهم، ورود موثر و مقتدرانه از خود نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت جام، حجت الاسلام حسین اسلامی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار و اعیاد بزرگ شعبانیه اظهارکرد: اگر بخواهیم بر مشکلات معیشتی غلبه کنیم، تنها راه آن رشد اقتصادی و افزایش تولید ملی است.

وی با انتقاد از روند بالا رفتن قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی در این خصوص ادامه داد: این مهم بدون ثبات اقتصادی امکان پذیر نیست. ثبات اقتصادی یعنی تورم باید مهار شود و روند کاهش ارزش پول ملی هم باید متوقف شود. لذا بانک مرکزی برای کاهش قیمت ارز باید ورود مؤثر و مقتدرانه از خود نشان دهد.

امام جمعه تربت‌جام با ابراز تاسف از نقش دلال‌ها و رسانه‌های مجازی که یا فرصت‌طلب و یا منفعت‌‌طلب‌اند، بیان کرد: این قبیل افراد سودجو مزدوران نفوذی دشمن در جنگ اقتصادی هستند که در بالا رفتن قیمت ارز در دو ماه اخیر نقش شان مشهود است.

حجت الاسلام اسلامی توصیه کرد: در این شرایط لازم است بانک مرکزی برای مدیریت قیمت ارز ورود جدی و مقتدرانه را از خود نشان دهد. بانک مرکزی باید تعیین کننده قیمت و توزیع کننده ارز باشد. با ارزپاشی وسط بازار این التهابات کاسته نمی شود، بلکه بیشتر می شود.

وی راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران توسط بانک مرکزی را اقدامی دیرهنگام برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت و حکمرانی صحیح و مقتدرانه بانک مرکزی شاهد جلوگیری از جولان دلال بازی های بازار ارز و طلا باشیم و قیمت ها کنترل شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054258

مهمترین اخبار ایران و جهان: