نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 17:55

تقسیط بدهی‌های 810 واحد صنعتی/ پوشش بیمه تامین اجتماعی در زنجان 52درصد است

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از تقسیط بدهی‌های شرکت‌های صنعت خبر داد و گفت تا آبان سال جاری بدهی‌های ۸۱۰ واحد صنعتی تقسیط شده و ۷۷ میلیارد تومان هم تسهیلات قرض الحسنه به آنها پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمود عزیزخانی در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح عملکرد سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: تامین اجتماعی در استان زنجان حدود ۵۲ درصد جمعیت را پوشش داده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان به فعالیت هفت شعبه تامین اجتماعی و چهار کارگزاری در سطح استان اشاره و تصریح کرد: تامین اجتماعی زنجان یک شعبه اقماری فعال هم دارد.

وی به آغاز فعالیت سامانه من در راستای کاهش مراجعات مردمی و ارائه خدمات غیر حضوری به جامعه هدف این سازمان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۴۲ خدمتی که قابلیت ارائه غیر حضوری دارند، ۱۲ خدمت در حال حاضر به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

عزیزخانی از افزایش 3.5 درصدی مستمری بگیران تامین اجتماعی استان در سال جاری خبر داد و افزود: جای تاسف دارد که باید بگویم که تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری هم با توجه به افزایش هزینه‌های اداره واحدهای اقتصادی در آغاز سال جاری افزایش ۴ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان آمار بیمه شدگان زنان خانه دار استان را تا آبان ماه سال جاری بیش از ۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار برای دانشجویان بیمه شده به ۷۵۰ نفر رسیده است.

وی به افزایش آمار مستمری‌بگیران از تامین اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار، ۱۰۰ هزار و ۹۷ نفر مستمری از تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

عزیزخانی با تاکید بر اینکه برنامه سازمان کنترل منابع و مصارف و رویکرد علمی در اداره امور است، افزود: در حال حاضر سازمان ۹۰ درصد بدهی‌های انباشته خود را به مراکز طرف قرارداد پرداخت کرده و بقیه هم تا آخر سال تسویه خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان بدهی فعلی بیمه تامین اجتماعی را به دانشگاه علوم پزشکی در حدود ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پرداخت‌ها به مراکز ارائه خدمات دیگر از جمله داروخانه‌ها تا آخر آذر ماه و به دانشگاه علوم پزشکی تا آخر خرداد انجام شده است.

وی در ادامه آماری از اقدامات کشوری سازمان تامین اجتماعی از جمله پوشش هزینه‌های ناباروری ۲۰ هزار زوج نابارور ارائه و تصریح کرد: در این راستا همه هزینه‌های درمانی بیماران خاص هم پرداخت و خدمات آنها به صورت رایگان ارائه می‌شود.

عزیزخانی از تقسیط بدهی‌های شرکت‌های صنعت خبر داد و گفت تا آبان سال جاری بدهی‌های ۸۱۰ واحد صنعتی تقسیط شده و ۷۷ میلیارد تومان هم تسهیلات قرض الحسنه به آنها پرداخت شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بدهی‌های شرکت روغن نباتی جهان به این سازمان گفت: روغن نباتی جهان در مجموع ۱۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که حدود ۹ میلیارد تومان از این بدهی در استان زنجان است و تامین اجتماعی همه نوع مساعدت با نیروهای این شرکت از جمله دایر کردن بیمه بیکاری در کمترین زمان ممکن را انجام داده است.

وی با بیان اینکه بیش از 400 نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری در قالب طرح رضوی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، ادامه داد: در این راستا مبلغ بیمه تکمیلی بازنشستگان هم افزایش یافته که درصد این افزایش 80 درصد بوده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1030214

مهمترین اخبار ایران و جهان: