نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 16:03

جنوب استان بوشهر باید به مرکز ملی کار و مهارت تبدیل شود

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: جنوب استان بوشهر باید به مرکز ملی کار و مهارت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر چهارشنبه در نشست مسئولان گاز در شهرستان جم اظهار داشت: آموزش و مهارت زمینه ساز توسعه بهره وری در صنایع است.

وی اضافه کرد: همسو با امضای تفاهم‌نامه صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری شرکت ملی گاز، کارگروه‌های متعددی در حال تدوین استاندارد سازی مشاغل فنی شرکت‌های نفت و گاز هستند که حدود ۲۵۰ استاندارد تاکنون در استان بوشهر تدوین شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر بیان کرد: اجرای طرح صلاحیت حرفه ای نیروهای شاغل در شرکت ملی گاز گامی مهم در راستای ارتباط صنعت با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای است.

اشتغال نیازمند توسعه مهارت‌آموزی

وی اضافه کرد: جنوب استان بوشهر باید به مرکز ملی کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در ارتباط با مهارت را به راحتی در این منطقه لمس کنند.

دراهکی خاطرنشان کرد: اشتغال همواره به‌عنوان دغدغه جوانان و خانواده‌ها در همه جوامع مطرح است که یکی از راه‌های مهم رفع این دغدغه مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های مناطق و علاقه‌مندی متقاضیان است.

وی افزود: وابستگی چرخ تولید هر جامعه متکی به دست‌های توانمند و ماهر نیروی کار جامعه است و باید برای کمک به تولید و اقتصاد ملی به مهارت‌آموزی این قشر بیش از پیش توجه کرد.

مهارت‌آموزی به مطالبه ملی تبدیل شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه توسعه مهارت‌آموزی و راه‌اندازی کسب و کار در استان به‌منظور ایجاد اشتغال، نیازمند کارهای جهادی، فراگیر و مستمر است، گفت: حمایت صنایع از آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه را برای توسعه اشتغال پایدار در استان بوشهر فراهم کند.

دراهکی با بیان اینکه مهارت‌آموزی به یک مطالبه ملی تبدیل شده است اظهار کرد: در این زمینه سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور تصویب شده و در راستای همین سند آموزش‌های فن‌آوری و دانش‌بنیان در استان بوشهر با همکاری شرکای آموزشی بخصوص صنایع مستقر در استان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050814

مهمترین اخبار ایران و جهان: