نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 16:03

افزایش یک هزار تنی صادرات مرکبات در جهرم

جهرم-مدیر جهادکشاورزی جهرم گفت: صادرات مرکبات جهرم نسبت به سال گذشته بیش از هزار تن افزایش داشته است.

حسن زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰۰ تن محصول مرکبات شهرستان شامل ارقام لیمو لیسبون، لیموشیرین و نارنج پس از تأیید کارشناس قرنطینه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و اخذ مجوزهای لازم به کشورهای روسیه، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، بلاروس و آلمان صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ تن افزایش را نشان می‌دهد که امید می‌رود روند صادرات تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

زمانی همچنین تصریح کرد: از اواخر آبان ماه سال جاری تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن خرمای تولیدی شهرستان شامل ارقام شاهانی و زاهدی به کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت وبسته بندی مرغوب مرکبات و خرمای شهرستان یکی از مهمترین عوامل افزایش صادرات این نوع محصولات به خارج از کشور می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ آن دسته از تولید کنندگان و سردخانه داران و تاجرانی می‌توانند نسبت به صادرات محصولات کشاورزی فعالیت کنند که نسبت به دریافت کد QRcode از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی اقدام و شرایط لازم را اخذ کرده باشند .

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099158

مهمترین اخبار ایران و جهان: