نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 10:39

رسانه‌های خارجی درباره حمله کی‌یف به دونتسک هیچ حرفی نمی‌زنند

رئیس جمهور روسیه می‌گوید که رسانه‌های خارجی و سازمان‌های حقوق بشری درباره حملات اوکراین علیه غیرنظامیان در دونتسک، همچنان حرفی نمی‌زنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار با دنیس پوشیلین، سرپرست جمهوری خلق دونتسک، به سکوت رسانه‌های خارجی درباره بمباران دونتسک و حملات اوکراین به غیرنظامیان این منطقه، واکنش نشان داد.

پوتین در واکنش به تشدید بمباران در دونتسک گفت: توجهات را به این واقعیت جلب می‌کنم که حتی یک رسانه خارجی یا سازمان حقوق بشری سکوتش را درباره این موضوع نشکسته است.

پوشیلین نیز با اشاره به اینکه شرایط مشابه وضعیت سال ۲۰۱۴ است، گفت: بیایید با حقیقت روبه‌رو شویم؛ دونباس به‌دنبال حل و فصل مناقشه به روش صلح‌آمیز است و همینطور روسیه که به عنوان یک کشور متعهد هر چه در تمام دارد و حتی بیشتر از توانش را انجام داده و به کار می‌گیرد.

وی با ابراز تعجب و غافلگیری از اعترافات اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، افزود: ای کاش می‌توانستیم در آن روزها و بر اساس آنچه در جریان مذاکرات دیدیم، می‌فهمیدیم که اروپا و غرب قابل اعتماد نیستند. آنها گفتند که برنامه‌ای برای احترام به تعهداتش نداشته و فقط برای وقت خریدن و برای اوکراین و تسلیح مجدد این کشور، اسناد را امضا کردند.

پوتین ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰) در پاسخ به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رهانیدن آنها از ظلم و ستم رژیم کی‌یف و همچنین نازی‌زدایی اوکراین، فرمان آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور را صادر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924214

مهمترین اخبار ایران و جهان: