نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 17:54

ادعای برلین درباره افزایش فعالیت سرویس‌‌های اطلاعاتی روسیه در آلمان

مقام سرویس اطلاعات داخلی آلمان مدعی شد که با تداوم جنگ اوکراین، فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در این کشور عضو اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به ادعای سرویس اطلاعات داخلی آلمان، علاقه سرویس‌های اطلاعاتی روسیه به آلمان هر چه جنگ در اوکراین طولانی‌تر می‌شود، افزایش می‌یابد. 

به گزارش شبکه الجزیره، توماس هالدن‌وانگ رئیس دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان همچنین مدعی شد که چین و ایران  جزو کشورهایی هستند که سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها در آلمان فعالیت دارند.

هالدن‌وانگ در مصاحبه‌ای گفت: نه تنها در علاقه اطلاعات روسیه به اینجا در آلمان خللی وارد نشده، بلکه با تداوم اثرات جنگ، در حال افزایش است. 

وی در ادامه به دستگیری یک مامور مظنون دوگانه در آژانس اطلاعات خارجی سرویس اطلاعات فدرال آلمان که کمی قبل از کریسمس بازداشت شد، اشاره و ادعا کرد: پرونده اخیر همچنین نشان می‌دهد چقدر خطر جاسوسی روسیه جدی است. 

ادعای ضد روسی جدید برلین در حالی است که کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین از هیچ تلاشی برای تداوم جنگ و فشار بر روسیه فروگذار نکرده‌اند و در جبهه‌های مختلف از تحریم‌های شدید اقتصادی تا کمک‌های نظامی و تسلیحاتی تلاش کرده‌اند تا به ادعای خود مانع پیروزی مسکو شوند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شنبه (۳۱ دسامبر) در پیامی ویدئویی سال نو که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، تاکید کرد کشورش هرگز تسلیم تلاش‌های غرب برای استفاده از اوکراین به عنوان ابزار نابودی روسیه نخواهد شد. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 948214

مهمترین اخبار ایران و جهان: