نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 18:44

تعداد مراکز کانون پرورشی در خراسان‌شمالی ۷ برابر شد

بجنورد- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: تعداد مراکز فرهنگی و هنری زیر نظر این کانون در ۴ دهه اخیر ۷ برابر افزایش یافته و خدمات در روستاها گسترده تر شده است.

فرهاد آقابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیش از انقلاب تنها ۳ مرکز فرهنگی و هنری در استان دایر بود، اکنون ۲۰ مرکز در ۸ شهرستان استان راه اندازی و دایر شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در زمینه زیرساخت‌های ویژه کودکان و نوجوانان در استان افزود: اکنون ۳ پروژه عمرانی شامل ساخت مرکز فرهنگی و هنری در شهرهای جاجرم، آشخانه و غلامان در دست اجرا است که به طور میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: برای تکمیل هر کدام از این پروژه‌ها ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار مراکز جاجرم و آشخانه تا شهریورماه سال آتی به بهره برداری برسد.

اقابیگی خاطرنشان کرد: اکنون هر مرکز در استان به طور میانگین ۴۰۰ نفر عضو دارد و در مجموع بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر کودک و نوجوان عضو این مراکز هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: ایجاد مرکز نجوم ویژه کودکان و نوجوانان، افتتاح مرکز آفرینش هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پلاتو تخصصی تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان از جمله این زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان است که به برکت نظام اسلامی اجرا شده است.

وی گفت: ساخت سینما و خانه بازی کودک از دیگر پروژه‌های ناتمام در استان است که ساختمان و تجهیزات آن تکمیل شده است و تأمین برخی تجهیزات فنی باقی مانده و برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

آقا بیگی، ایجاد کتابخانه سیار و خدمات به کودکان در مناطق روستایی را از دیگر خدمات نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: اکنون ۱۰ کتابخانه سیار در استان راه اندازی شده است که هر کتابخانه در ۱۴ روستا خدمات رسانی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013514

مهمترین اخبار ایران و جهان: