نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 12:28

واکسیناسیون اتباع خارجی در شهرستان دیر به ۷۲ درصد رسید

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال به ۷۲ درصد جمعیت اتباع خارجی ساکن شهرستان دیر خبر داد.

عباس آدمیت‌نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه، فلج اطفال و کووید اتباع و پناهندگان ویژه گروه سنی زیر ۱۵ سال با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری از ۱۰ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان دیر اجرا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۲۲ کودک اتباع غیرایرانی واکسن فلج اطفال، ۲ هزار و ۴۰۵ کودک اتباع واکسن سرخک و سرخجه و ۶۱ نفر اتباع بالای پنج سال واکسن کووید در شهرستان دیر دریافت کردند.

آدمیت نسب گفت: ۱۱ تیم متشکل از ۲۸ نفر در قالب نیروهای عملیاتی، نظارتی و پشتیبانی این کمپین را در شهرستان دیر اجرا می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اهمیت پوشش کامل واکسیناسیون، گفت: به منظور پوشش کامل طرح و پیشگیری از ورود و چرخش ویروس در منطقه، لازم است تمام اتباع زیر ۱۵ سال در فرصت باقی مانده واکسینه شوند.

آدمیت‌نسب ادامه داد: در صورتی که اتباع موفق به دریافت واکسن در این بازده زمانی نشدند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت، واکسن فرزندان زیر ۱۵ سال خود را بدون در نظر گرفتن سابقه واکسیناسیون دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت اتباع کمتر از ۱۵ سال در شهرستان دیر ۳ هزار و ۶۶۷ نفر است که پرسنل بهداشتی با مراجعه به درب منزل، ضمن سرشماری اتباع و آموزش‌های لازم در خصوص بیماری‌های واگیر، گروه جمعیتی کمتر از ۱۵ سال را برای واکسیناسیون به واحدهای بهداشتی دعوت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992514

مهمترین اخبار ایران و جهان: