نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 20:16

توزیع مرغ و گوشت منجمد در نمایشگاه های عیدانه استان گلستان

معاون توسعه بازرگانی جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال در نمایشگاه های ایجاد شده در پنج شهرستان استان گلستان اقلام کالاهای اساسی به ویژه مرغ و گوشت منجمد توزیع می شود.

حسین پهلوانان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد:‌ براساس تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و اتاق تعاون کشور قرار شد در آستانه فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان نمایشگاه هایی در سطح شهرستان های استان برپا شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری استاندار و مسئولان استانی پنج نمایشگاه در شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول از ۲۰ تا ۲۸ اسفندماه دایر شده است.

معاون توسعه بازرگانی جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ها اقلام و کالاهای اساسی مانند برنج وارداتی، برنج محلی، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد، شکر، تخم مرغ و غیره عرضه می شود. ضمن اینکه با توجه به نزدیک شدن به سال نو و ماه مبارک رمضان اقلام موردنیاز این دو مناسبت مانند خرما، لبنیات، آجیل، شیرینی، شکلات و دیگر اقلام موردنیاز عرضه می شود. این نمایشگاه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعال است.

وی ادامه داد: این کالاها با ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف باتوجه به نوع کالا نسبت به قیمت بازار ارائه می شود. فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر هم طبق مصوبه در مرکز، ۳۴ قلم کالای اساسی را با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصد در این ایام عرضه می کنند.

پهلوانان گفت: استان گلستان در تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد و تنها در فاز نخست ۲۳ تن گوشت منجمد،۱۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن مرغ منجمد، ۱۰۰ تن شکر و غیره آماده عرضه در این نمایشگاه ها است.

وی در خصوص میوه شب عید بیان کرد: مقدار ۵۰ تن سیب و ۵۰ تن پرتقال برای توزیع میوه شب عید خریداری شده که از ۲۶ اسفندماه آماده توزیع و عرضه در سطح استان گلستان است.

معاون توسعه بازرگانی جهادکشاورزی گلستان یادآور شد: برای رفاه حال همشهریان فروشگاه هایی در سطح شهرهای استان گلستان در نظر گرفته شده تا کالاهای اساسی و اقلام موردنیاز مردم را مانند نمایشگاه ها با قیمت تنطیم بازار و تخفیف ویژه این ایام عرضه کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091271

مهمترین اخبار ایران و جهان: