نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 12:32

بازگشت ۶۳ واحد غیرفعال استان تهران به چرخه تولید مرغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در ده ماه اول سال، ۶۳ واحد غیرفعال به چرخه تولید برگشته است و بازگشت این واحد های تولید مرغ به چرخه های تولید، کمبود مرغ در استان تهران کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جبراییل برادری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در سی و پنجمین یادواره سنگرسازان بی‌سنگر استان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که میراث‌دار ۶۰ هزار جهادگر، ۱۸۴ شهید و ۶۰۰ جانباز نظام و انقلاب هستیم، سنگرسازان بی‌سنگر در نهایت گمنامی در جبهه‌های جنگ در خط مقدم و حتی در پشت خط مقدم خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی افزود: امروز وظیفه تامین امنیت غذایی را بر عهده داریم، در حوزه کشاورزی کمترین نیاز را به خارج از کشور داریم و در این حوزه پیشرفت‌های بسیار خوبی بدست آورده‌ایم، در ده ماه اول سال ۶۳ واحد غیرفعال به چرخه تولید برگشته است و بازگشت این واحدهای تولید مرغ به چرخه‌های تولید، کمبود مرغ در استان تهران کاهش داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در حوزه سند دار کردن اراضی کشاورزی، این موضوع عملیاتی شده و در هفته آینده ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی سند دار خواهند شد.

برادری بیان داشت: توزیع اقلام اساسی در چند ماه گذشته تا حد توان هدفمنده شده و داده‌ها واقعی‌سازی شده است، جهاد کشاورزی استان تهران ۵ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: اطلاعات ۴ هزار فروشگاه زنجیره‌ای به صورت پایلوت در استان تهران در سامانه بارگذاری شد و در هر لحظه رصد تمام مراحل فروش محصولات و کالاهای پروتئینی از این سامانه انجام می‌شود، ابتدا ظرفیت نگه‌داری محصولات در فروشگاه‌ها شناسایی و بر اساس آن محصول در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد و در ادامه میزان فروش بر اساس کد ملی‌ها در سامانه مشخص می‌شود که دستگاه های نظارتی به‌طور آنلاین دسترسی بررسی این داده‌ها را دارند تا درصورت بروز خطا و هشدار سامانه اقدامات لازم را انجام دهند.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: حدود ۸ هزار دامداری در استان تهران به‌طور سنتی و صنعتی وجود دارد ‌و یکی دیگر از رویکردهای جهاد کشاورزی، تبدیل دامداری‌های سنتی به صنعتی برای افزایش عملکرد آنان است.

برادری در خصوص تولیدات تخم مرغ بیان کرد: ۶۰ درصد از میزان تخم مرغ مصرفی استان تهران در داخل استان تولید می‌شود و تنها ۴۰ درصد آن از طریق وابستگی به استان‌های دیگر است.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052327

مهمترین اخبار ایران و جهان: