نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 10:29

مشارکت مردم می‌تواند راهگشای حل چالش‌های محیط‌زیستی باشد

شهرکرد_مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت بیش از پیش سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی به‌منظور آگاهی‌بخشی و مشارکت مردم می‌تواند راهگشای حل چالش‌های محیط‌زیستی باشد.

سعید یوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی شهرستان فارسان و خیرین آن، می‌توان برای سرمایه‌گذاری‌های پایدار برای حفظ محیط‌زیست، بهره برد.

وی مشکل پسماند و تعارضات با حیات‌وحش را از جمله مسائل مهم شهرستان عنوان کرد و افزود: مطالبه‌گری مردم برای رفع مشکلات و فعالیت بیش از پیش سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی به‌منظور آگاهی‌بخشی و مشارکت مردم می‌تواند راهگشای حل چالش‌های محیط‌زیستی باشد.

یوسف پور بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، توانمندی تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت ضمن خدمت محیط‌زیستی با استفاده از اساتید مجرب را دارد.

وی خاطر نشان کرد: از ظرفیت فرهنگی و هنری دانشگاه، برای گسترش فرهنگ محیط‌زیست از طریق هنر، نظیر تولید انیمیشن، تئاتر و… برای فرهنگ‌سازی حفظ محیط‌زیست، استفاده شود.

یوسف پور کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف محیط‌زیست ضروری است و مطالبه‌گری محیط‌زیستی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد، پاسخگویی مسئولان را به دنبال خواهد داشت و از توسعه نامتوازن جلوگیری می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1060427

مهمترین اخبار ایران و جهان: