نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 21:43

دستور دادستان بهار برای جلوگیری از رهاسازی پساب‌ تصفیه‌خانه شیخی‌جان

دادستان بهار گفت: برای حفظ سلامت مردم، دستور داده شد مدیران تصفیه‌خانه از رهاسازی پساب‌ها خودداری کنند و مقرر شد تا زمان احداث کامل زیرساخت‌ها، پساب به شکل کامل و از طریق تانکر به تصفیه‌خانه شهرک شهید بهشتی منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دادستان بهار از تصفیه‌خانه شیخی‌جان مربوط به تصفیه آب تالوار و نیز از محل خروج پساب تصفیه خانه به همراه مدیران اداره بهداشت، محیط زیست و منابع آب شهرستان بازدید کرد.

دادستان بهار در این باره عنوان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های لازم برای جداسازی لجن و ارسنیک از پساب وجود ندارد و پس از خروج از تصفیه‌خانه، کشاورزان زمین‌های پایین‌دست با احداث یک سد خاکی اقدام به جمع آوری پساب تصفیه‌خانه و آبیاری محصولات کشاورزی می‌کنند.

ایمان شکوهیان افزود: به همین دلیل برای حفظ سلامت مردم، دستور داده شد مدیران تصفیه‌خانه از رهاسازی پساب‌ها خودداری کنند و مقرر شد تا زمان احداث کامل زیرساخت‌ها، پساب به شکل کامل و از طریق تانکر به تصفیه‌خانه شهرک شهید بهشتی منتقل شود.

وی گفت: از طرفی با توجه به آلوده بودن پساب، نمونه هایی از محصولات هندوانه، خیار و کدو جمع آوری برای آزمایش به اداره بهداشت داده شد و به منظور جلوگیری از آبیاری، دستور جمع آوری موتورها و پمپ‌های استقرار یافته در محل ذخیره‌سازی پساب نیز صادر کردیم.

وی ادامه داد: موضوع احداث سد خاکی با تنظیم گزارشی از سوی اداره منابع آب به اطلاع رییس دادگاه بخش لالجین رسید تا اقدامات لازم و قانونی در این راستا انجام گیرد، همچنین مراتب الزامات قانونی درباره پساب تصفیه خانه به مدیر کل شرکت آب منطقه‌ای استان به شکل حضوری ابلاغ شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520827

مهمترین اخبار ایران و جهان: