نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 17:45

کتاب «سیمای هنر در مدرسه» به چاپ رسید

خاش- رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش، از چاپ کتاب «سیمای هنر در مدرسه» خبر داد.

محمد انور ایمانی، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: کتاب سیمای هنر در مدرسه، کاری مشترک از هنرمندان و فرهنگیان خاش بوده و با هدف پرورش‌ها و حمایت از نخبگان دانش آموزی به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: در نگارش این کتاب، «عبدالناصر ریگی» از شاعران و نویسندگان و فعالان هنری خاش، و خانم‌ها «حلیمه شهرکی» و «حمیده جمالی» همکاری داشته‌اند. این مقام مسئول اضافه کرد: نویسندگان کتاب سیمای هنر در مدرسه، با نگاهی به تولیدات دستی و توانمندی‌های هنری، به فعالیت‌های هنری دانش آموزان در مدارس و تشویق آنان برای شرکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند.

وی تصریح‌کرد: کتاب سیمای هنر در مدرسه را می‌توان از سری کتاب‌های کمک آموزشی در آموزش ابتدایی برای زنگ هنر و فعالیت‌های پرورشی در دبستان و تا حدودی در مدارس متوسطه اول برشمرد و در این کتاب برای حفظ هویت ملی و ایرانی دانش آموزان با ابزار هنری پرداخته شده است.

وی بیان کرد: آیتم‌های فرهنگی و هنری متفاوتی در کتاب سیمای هنر در مدرسه برای تدریس در زنگ هنر و مدرسه به معلمان پیشنهاد شده و نویسندگان در این کتاب به نقش هنر در شادابی دانش آموزان و همچنین تمرکز دانش آموز در کلاس درس با کمک گرفتن از هنر می‌پردازند.

وی گفت: کتاب سیمای هنر در مدرسه پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۸۰ صفحه توسط انتشارات جالیز مشهد در هزار جلد چاپ شده و در مقدمه آن تقریظی از «عبدالوهاب شهنواز» مدیر آموزش و پرورش خاش وجود دارد و در ادامه این کتاب گفتگوهای متفاوتی از نویسندگان و هنرمندان چاپ شده که می‌تواند در کلاس درس برای دانش آموزان مفید باشد و نویسندگان حمایت آموزش و پرورش برای خرید کتاب را می‌طلبند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481771

مهمترین اخبار ایران و جهان: