نیوز سیتی!
14 آذر 1401 - 14:03

قطعا با فرار مالیاتی مبارزه خواهد شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه یکی از آثار بسیار مهم مبارزه با پولشویی، مبارزه با فرار مالیاتی است، گفت: اگر در پرونده‌های پولشویی، معاملات مشکوک، کنترل شود قطعا با فرار مالیاتی مبارزه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، محمدرضا صاحبی پسندیده، در نشست هماهنگی میان‌سازمانی در راستای مبارزه قاطع و جدی با «پولشویی» و «تامین مالی تروریسم» با تاکید بر ضرورت قرابت بیش از پیش دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در انجام وظایف قانونی به یک‌دیگر اظهار کرد: این دوری از هم دیگر و عدم هماهنگی سبب شده تکالیف قانونی که در قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم پیش‌بینی شده، به‌نحو مطلوب محقق نشود.

پسندیده در نشست هماهنگی میان‌سازمانی در راستای مبارزه قاطع و جدی با «پولشویی» و «تامین مالی تروریسم» که با حضور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، علی صالحی دادستان تهران، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در دادگستری کل استان تهران برگزار شد،  خاطرنشان کرد: وضعیت ویژه جرایم مربوط به حوزه پولشویی و تامین مالی تروریسم ایجاب می‌کند که یک وضعیت ویژه نیز در پیگیری این موارد حاکم باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: فرایند مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم که در قانون و آیین‌نامه اجرایی پیش‌بینی شده، درست پیش نمی‌رود.

وی تصریح کرد: در همین راستا، وظایف و تکالیفی که در قانون و آیین‌نامه فوق‌الذکر پیش‌بینی شده، در قالب یک تفاهم‌نامه تدوین شده و  برای آن فرایند و روش اجرا تعریف گردیده است و در صورت تحقق، در پرونده‌های پولشویی و تامین مالی تروریسم هیچ مشکلی در روند رسیدگی، تحقیقات و پیگیری قضایی وجود نخواهد داشت.
صاحبی پسندیده با بیان اینکه یکی از آثار بسیار مهم مبارزه با پولشویی، مبارزه با فرار مالیاتی است، اذعان کرد: اگر در پرونده‌های پولشویی، معاملات مشکوک، کنترل شود قطعا با فرار مالیاتی مبارزه خواهد شد. 
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 898027

مهمترین اخبار ایران و جهان: