نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 15:33

صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است

نمین - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین گفت: حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است و در این راستا تمام نیروی خود را به کار بسته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آزاد ظهر یکشنبه در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری نمین اظهار کرد: هفته راهداری فرصت مناسبی برای تجلیل و قدرانی از فعالان حوزه راهداری است.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حریم راه‌ها با کمترین تعلل در محدوده شهرستان نمین انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی باید صیانت و مراقبت شوند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین از شناسایی و توقف ۹۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در نمین خبر داد و بیان کرد: طی ۹ ماهه سال جاری با هدف جلوگیری از تجاوز به حریم راه نسبت به شناسایی و توقف ۹۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام شده است.

آزاد افزود: با انجام ۳۸۰ مورد گشت راهداری در محورها طی ۹ ماهه سال جاری در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه نسبت به شناسایی و توقف ۹۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است، افزود: ۳۴ مورد درختکاری غیرمجاز جمع‌آوری و همچنین با اخذ ۱۹ مورد دستور قضائی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین از صدور بیش از ۳۵ هزار برگ بارنامه در این شهرستان از اول سال جاری خبر داد.

آزاد از جابجایی ۸۶۱ هزار تن کالا در این شهرستان در ۹ ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: ۲۴ شرکت حمل و نقل کالا در شهرستان نمین در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۷ هزار و۲۶۳ نفر مسافر توسط دو شرکت مسافربری از شهرستان نمین جابه‌جا شده‌اند، گفت: وضعیت حمل و نقل کالا در این شهرستان عادی و روان است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین اصلاح و بازسازی ۱۳۵ شاخه از گاردریل، ایمن سازی ۷۶۰ مورد تیرهای روشنایی با دپوخاکریز، رنگ‌آمیزی ۲۰۲ متر مربع از سرعت‌کاه‌ها، جمع‌آوری و بازسازی ۵۲۸ عدد از تابلوهای فرسوده، شستشوی ۲۴ هزا رو ۷۶۰ عدد تابلو، انجام ۸۶۵ کامیون ریزش برداری و ۱۸۵ کیلومتر عملیات پاکسازی زباله را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۹ ماهه گذشته برشمرد.

آزاد از تسطیح و رگلاژ بیش از ۷۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های این شهرستان در ۹ ماهه گذشته خبر داد و افزود: در مدت یاد شده راهداران ۱۷ کیلومتر عملیات شانه‌سازی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی ،۱۹۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932971

مهمترین اخبار ایران و جهان: