نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 11:45

بایدن بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری آمریکا را امضا می کند

آمریکا کمک  تسلیحاتی به تایوان و اوکراین را در بودجه نظامی خود گنجانده است و قانون بودجه نظامی آمریکا قرار است برای اجرا شدن در هفته جاری  از سوی جو بایدن امضا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا قانون بودجه دفاع ملی ۲۰۲۳ (NDAA) را اواخر این هفته امضا خواهد کرد و این بودجه پس از این امضا وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

ژان پیر در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که بایدن چه زمانی قصد امضای این لایحه را دارد، گفت: «[بایدن] اواخر این هفته آن را امضا خواهد کرد... من در حال حاضر تاریخی برای شما ندارم.»

در اوایل این ماه، کنگره حدود ۸۵۰ میلیارد دلار برای هزینه های دفاعی را تصویب کرد. این بودجه همچنین شامل اقداماتی برای افزایش دستمزد نیروهای ارتش است. علاوه بر این، در بودجه نظامی آمریکا، کمک امنیتی برای مدرن کردن قابلیت‌های دفاعی تایوان و همچنین ۸۰۰ میلیون دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین در نظر گرفته شده است.

مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری این کشور را تصویب کرده بود. در این بودجه مبالغی برای کمک‌ها به اوکراین و تایوان اختصاص داده شده است. پس از تصویب سنا، این بودجه نیاز به امضای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دارد تا به قانون تبدیل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 921727

مهمترین اخبار ایران و جهان: