نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 15:49

نتایج آزمایش غنائم جنگی روسیه از اوکراین؛ تجهیزات پر از ایراد است

یک منبع آگاه نظامی به اسپوتنیک گفته که تجهیزات نظامی که غرب برای اوکراین ارسال کرده است، پر از نقص و ایراد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع نظامی، در گفت‌وگو با اسپوتنیک تاکید کرد که تجهیزات و جنگ‌افزارهایی که غرب برای اوکراین ارسال کرده است، پر از مشکل و ایراد هستند.

این منبع با اشاره به گزارش کارشناسان دفاعی روسیه که غنائم جنگی به‌دست آمده از ارتش اوکراین در جریان عملیات نظامی مسکو را به دقت بررسی کرده‌اند، این اطلاعات را در اختیار اسپوتنیک گذاشته است.

از جمله این غنائم می‌توان به تانک‌‎های آلمانی لئوپارد۲، زره‌پوش جنگی بردلی آمریکایی و تانک‌های سبک AMX-۱۰RC فرانسوی اشاره کرد.

این منبع گفته است که شمار زیادی از کارشناسان خبره نظامی از شرکت‌های مختلف صنایع نظامی روسیه، تجهیزات جنگی که ارتش این کشور از اوکراین به غنیمت گرفته را به دقت بررسی می‌کنند. به گفته وی، آزمایشات انجام‌شده روی تجهیزات ناتو، با نتایج اولیه تطبیق داده‌شده است.

وی تاکید کرد: آزمایشات به طور مشخص نشان دادند که جنگ‌افزارهای نظامی غربی از لحاظ مقاومت زرهی، در سطح قابل قبولی دارند اما در سوی مقابل، به لحاظ قابلیت مانور و جابجایی به ویژه در جاده‌های ناهموار، به شدت متوسط هستند.

یکی دیگر از نقاط ضعف این تجهیزات، «طراحی بسیار پیچیده آنهاست که تعمیر و نگهداری آن را به شدت دشوار می‌کند. قابلیت تعمیر و نگهداری آنها شدیدا پایین و این کار به شدت منابع را تحلیل می‌برد. این نوع طراحی، غیرمنطقی است.»

اظهارات این منبع پس از تاکید پنجشنبه هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر شکست مرحله دوم ضدحملات ادعایی اوکراین، مطرح شده است.

پوتین در حاشیه اجلاس روسیه-آفریقا در سن‌پترزبورگ گفت: دشمن در تمامی جبهه‌ها ناموفق بوده و تمام ضدحملات متوقف شده و دشمن با تلفات سنگین عقب‌نشینی کرده است.

آمریکا و متحدانش در ناتو از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره نسبت به تامین سلاح و تجهیزات برای رژیم کی‌یف اقدام کرده‌اند. مسکو بارها تاکید کرده که این کار هیچ تغییری در نتیجه جنگ ایجاد نکرده و صرفا باعث طولانی شدن آن خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1416071

مهمترین اخبار ایران و جهان: