نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 19:35

۱۱۳ نیروگاه خورشیدی حمایتی در هرمزگان راه‌اندازی شد

بندرعباس - معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: ۱۱۳ واحد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای اقشار کم درآمد و تحت پوشش راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فخاری بیان داشت: البته از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۸ متقاضی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات پنل خورشیدی به بانک معرفی شدند که ۱۱۳ نفر از این تعداد موفق به دریافت تسیهلات و راه‌اندازی نصب نیروگاه شدند.

وی بیان کرد: برای راه‌اندازی این تعداد واحد خورشیدی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: سال گذشته نیز یکهزار و ۲۷۱ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان راه‌اندازی شد که ساخت این نیروگاه‌ها، برای یکهزار و ۲۷۱ خانوار ۲ تا سه نفره شغل ایجاد کرد.

فخاری با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح تولید برق خورشیدی و فروش آن صاحب درآمد پایدار می‌شوند، یادآورشد: رویکرد این نهاد در واقع توانمندسازی، خوداتکایی و کسب درآمد برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و اقشار کم درآمد، افزایش تولید برق و کمک به مسائل زیست محیطی است.

وی، مجموع تولید برق هر نیروگاه خانگی را روزانه ۳۰ کیلووات و سالانه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت عنوان کرد و ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برق تولیدی این نیروگاه‌ها، طبق تعرفه شرکت توزیع برق از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خریداری و هزینه به حساب بانکی آن‌ها واریز می‌شود.

این مسوول در پایان با اشاره به اینکه نصب نیروگاه‌های خورشیدی تنها برای خانوارهایی است که به دلیل کهولت سن یا از کارافتادگی توانایی انجام کار نداشته باشند، گفت: بیشترین متقاضیان نصب نیروگاه‌های خورشیدی هرمزگان مربوط به شهرستان‌های بستک، بندرعباس، میناب و بندرلنگه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431127

مهمترین اخبار ایران و جهان: