نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 11:45

هزار واحد مسکونی هفته دولت امسال تحویل مردم قم می شود

قم-استاندار قم گفت: ۳۰۰ واحدروستایی، ۲۰۰ واحد در سلفچگان و ۵۰۰ واحد در پروژه‌های زیتون توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده و به مناسبت هفته دولت در شهریورماه سال جاری تحویل مردم داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد تقی شاهچراغی در پنجمین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم که با حضور مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی و دولتی در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در بحث تأمین مسکن استان و مشکلاتی که داریم نیاز این هستیم تا دستگاه‌ها تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورند. در تعهدی که دولت برای ساخت ۶۳ هزار واحد در استان داده است ما مکلف هستیم تا پایان به وظایف خود عمل کنیم.

وی افزود: برخی مشکلات بین دستگاه‌ها در سطح استانی قابل حل است که مدیران با برگزاری جلسات مشترک باید به این موضوع بپردازند. برخی مشکلات دیگر مربوط به مسائل کلان است که ما به عنوان مدیریت استان با همکاری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی مشکلات را در سطح ملی پیگیری می‌کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: طبق آخرین پالایش‌ها در طرح نهضت ملی مسکن در استان قم تا به امروز با بررسی‌های انجام شده ۶۳ هزار نفر در تعهدات دولت می‌باشد. از این مقدار حدود ۲۷ هزار نفر در سایت ۵۶۰ هکتاری به پیمانکارها متصل شده‌اند.

شاهچراغی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های بنیاد مسکن در استان قم گفت: ۲۰۰ واحد در سلفچگان، ۵۰۰ واحد در پروژه‌های زیتون و ۳۰۰ واحد روستاهای سطح استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده شده است، در مجموع این هزار واحد در هفته دولت تحویل مردم داده خواهد شد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از دفاتر مشاور املاک در سطح شهر گفت: اداره راه و شهرسازی با مشارکت اداره‌کل تعزیرات طی ماه‌های اخیر ۲۱۸ بازرسی را انجام داده است، از این تعداد ۱۶۸ دفتر مشاور املاک دارای مجوز داشته ایم.

وی اشاره کرد: دستگاه‌های مربوطه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با موضوع بررسی وضعیت دفاتر مشاور املاک در سطح استان به ویژه شهر قم جلسات مشترکی را برای ساماندهی این واحدهای صنفی برگزار کنند.

شاهچراغی در پایان بیان کرد: به دستگاه‌های مربوط به حوزه تأمین مسکن توصیه می‌کنم در بحث بروکراسی اداری و انجام فعالیت‌هایشان تسریع صورت بگیرد. برای مثال کاهش زمان در بحث صدور پروانه مجوزات مربوط به آب، گاز و برق و… اگر یک ماه هم از آن کاسته شود، در مدت زمان ساخت مردم یک ماه زودتر صاحب مسکن می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397027

مهمترین اخبار ایران و جهان: