نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 09:08

مرز‌های کرمانشاه پیشرو در صادرات غیرنفتی کشور

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، ازجایگاه نخست گمرکات این استان در صادرات زمینی کالا به عراق در چهار ماهه نخست سال‌جاری در بین گمرکات کشور خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری میزان ۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۹۰ دلار کالای صادراتی به وزن ۶ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۹۸ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادرات صورت پذیرفته است که گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۹۳۵ میلیون ۵۷۵ هزار و ۹۶۱ دلار به وزن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارو ۲۳ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از میزان صادرات زمینی کالا در چهار ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق،گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد :در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۳۲۷ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۴۹ دلار کالا به وزن ۸۷۲ هزارو ۴۹۱ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۲۵۰ میلیون و ۴۳۲ هزارو ۳۱۳ دلار کالا به وزن ۶۷۵ هزارو ۵۴ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار به عراق  را ۲۳۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۲۲ دلار کالا به وزن ۵۱۶ هزار و ۴۴۳ تن عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه سهم صادرات گمرکات شیخ‌صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۱۱۲ میلیون و ۳۰ هزارو ۹۵۷ دلار به وزن ۲۱۴ هزار و ۳۳۵ تن و ۱۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۹۲۰ دلار به وزن ۱۲۱ هزارو ۷۰۰ تن عنوان کرد.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422827

مهمترین اخبار ایران و جهان: