نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 16:30

بیعت مجدد با امام‌حسین(ع) راه رسیدن به تمدن‌نوین‌اسلامی

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به حضورپررنگ مردم در عزاداری محرم گفت: آسان‌ترین مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی، بیعت مجدد با امام‌حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اظهارکرد: مخالفت دشمنان با عزاداری حسینی و دور نگه‌داشتن جوانان از این مراسمات،با هدف از بین بردن فرهنگ‌عاشورایی، فرهنگ ایثار،مقاومت و شهادت و با محوریت بی‌دینی در جامعه است وتلاش دارند هرآنچه که رنگ‌وبوی خدایی،شهدا و اسلام دارد را کمرنگ کرده و از جوانان دور نگه‌دارند.

* عزاداری امام‌حسین(ع) زمینه‌ساز حرکت گسترده پیاده‌روی اربعین است

وی تصریح کرد: افتخار ما این است که جوانان ما در عزاداریهای امام‌حسین(ع) شرکت کرده و مردم ما در شب‌های احیا در مساجد و هیات‌ها حضورپررنگ دارند.

امام‌جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: عزاداری امام‌حسین(ع) زمینه‌ساززیارت اربعین و حرکت گسترده پیاده‌روی اربعین است و اگر امروز انقلاب اسلامی، ملت ایران در برابر کفر و استکبار قیام کرده و ایستاده است به خاطر زنده‌نگه‌داشتن عزاداری‌های امام‌حسین(ع) است.

* امام‌حسین(ع) فداکاری را به مسلمانان یاد داد

وی با تشکر از مردم که در مراسمات دهه اول محرم حضور پررنگ داشتند ابراز کرد:درس امام‌حسین، درس پاک‌باختگی، ایثار و ازخودگذشتگی است و ایشان نه تنها ایثار و فداکاری بلکه درس اوج ایثار و پاک‌باختگی را به مسلمانان آموزش دادند.

ترابی گفت:حضور پررنگ مردم در عزاداری‌های امام‌حسین(ع) بیعت مجدد مردم با این امام عزیز است که آسان‌ترین مسیر رسیدن به تمدن‌نوین‌اسلامی،زندگی‌جهانی و حاکمیت همیشه اسلام است.

وی با بیان اینکه ریشه مفاسد جهانی، فرهنگ‌غرب است یادآور شد: دشمنان با تبلیغ و مقابله با موضوع حجاب تلاش دارند تا فرهنگ‌غرب که ریشه تمام مفاسد جهانی است در ایران رواج دهند.

* حریم غیرت و حجاب در جامعه بازسازی می‌شود

امام‌جمعه گنبدکاووس بیان کرد:بعد از اتفاقات سال گذشته و ترویج رسانه‌های معاند بر بدحجابی و بی‌حجابی، حریم قانونی حجاب باید بازسازی شده و حریم‌غیرت،حریم محرم و نامحرم و غیره مشخص و مهم شمرده شود و این کار با صبروحوصله و استمرار انجام خواهد شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425727

مهمترین اخبار ایران و جهان: