نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 09:22

تاثیر اردوی مشترک تیم ملی واترپلو با صرب‌ها/ ضعف‌ها عیان‌تر شد

سرمربی تیم ملی واترپلو تاکید دارد که اردوی مشترک با تیم دوم صربستان بیش از هر مسئله‌ای باعث شد تا نگاهش به نقطه ضعف‌ها، بزرگ‌تر و شفاف‌تر شود.

مهدی پنام تاش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اردوی آماده سازی تیم ملی واترپلو با تیم دوم صربستان که طی هفته گذشته در تهران برگزار شد، گفت: این اردو با هماهنگی «دژان میلاکوویچ» برگزار شد و به نسبت به مدت زمان برگزاری، نتایج خوبی هم برای تیم ملی ایران داشت.

وی با بیان اینکه طی مدت زمان برگزاری اردوی مشترک به صورت روزانه تمرینات مشترکی میان بازیکنان دو تیم برگزار شد، ادامه داد: صربستان با ۱۵ بازیکن به ایران آمده بود. در قالب جلسات تمرینی صبح و عصر روی مسائل تکنیکی و تاکتیکی خیلی زیاد کار کردیم. برنامه هایی برای حمله و دفاع داشتیم که طی این تمرینات اجرا کردیم. برخی از جلسات تمرینی هم به دیدار تدارکاتی میان دو تیم گذشت.

سرمربی تیم ملی واترپلو در مورد تاثیری که اردوی مشترک با صرب ها روی وضعیت بازیکنان تیمش داشته، تصریح کرد: تمرین مشترک با بازیکنان صربستانی به روند پیشرفت بازیکنان مان کمک کرد. مسئله مهمتر این بود که نگاه مان به نقاظ ضعف تیم بزرگ تر و شفاف تر شد. حتی برای پوشش این ضعف ها برنامه هایی در نظر گرفتیم که بعضا باعث بهتر شدن اوضاع شد اما در برخی موارد باید فکرهای جدی تری داشته باشیم.

پنام تاش با تاکید بر اینکه تیم ملی واترپلو نیازمند اینگونه برنامه های آماده سازی است که با دیدار تدارکاتی همراه باشد، گفت: مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن در جریان است. قزاقستان که در مسابقات سنگاپور موفق به شکست این تیم و کسب عنوان دومی شدیم، در این رقابت ها (قهرمانی جهان) مقابل چین پیروز شد در حالیکه در سنگاپور، دیدار چین و قزاقستان با برتری چینی ها به پایان رسید. قزاق ها از آن مسابقات تا به امروز با جذب دو بازیکن صربستانی تغییرات زیادی در ترکیب خود ایجاد کرده اند.

وی افزود: این در حالی است که بعد از مسابقات سنگاپور، روند تمرینی تیم ایران خیلی عادی طی شد تا هفته گذشته که برگزارکننده اردوی تدارکاتی با صربستان بودیم.از همین اردو تاثیرات مثبتی درتیم ایجاد شد. خوشبختانه یک برنامه اردویی دیگر با صرب ها داریم که به میزبانی آنها برگزار می شود. هر چقدر این اردوها و دیدارها بیشتر باشد، کمک بیشتری به تیم می کند.

سرمربی تیم ملی واترپلو همچنین در مورد «دژان میلاکوویچ» و تاثیری که می تواند برای واترپلو داشته باشد، گفت: او مربی بزرگی است. همین اردوی تدارکاتی با صربستان با کمک او هماهنگ شد. در کل واترپلو صربستان جزو قدرت های دنیا است.صربستان دو دوره قهرمان المپیک شد و الان هم جزو چهار تیم برتر دنیا است. «دژان میلاکوویچ» هم جزو مربیان خوب این کشور به حساب می آید و قطعا می تواند برای ما مثمرثمر باشد. باید حداکثر استفاده را از حضورش داشته باشیم.

پنام تاش در مورد ادامه برنامه های آماده سازی تیم ملی واترپلو برای حضور در بازی های آسیایی گفت: با رفتن تیم صربستان، اردوی تیم ملی هم تعطیل می شود. دور جدید تمرینات از شنبه عصر آغاز می شود. برای این اردو از مجموع 26 بازیکن اردوی قبل 6 یا 7 نفر حذف می شوند. در ادامه هم حدود سه هفته دیگر به صربستان می رویم تا اردوی یک هفته ای داشته باشیم.

به گفته وی، ترکیب تیم ملی واترپلو برای حضور در بازی های آسیایی بعد از بازگشت از صربستان با معرفی 13 بازیکن مشخص می شود.

سرمربی تیم ملی واترپلو در پایان در مورد پیش بینی خود از عملکرد این تیم در بازی های آسیایی با توجه به مدال برنزی که در دوره پیش کسب شد، گفت: تمام تلاش مان برای کسب بهترین نتیجه است اما واقعیت این است که کرونا و تعطیلی دو ساله استخرها واقعا به روند پیشرفت تیم ملی آسیب زد. با همه اینها بعد از آن مهیا شدن دوباره شرایط، برای بازگشت به قبل تلاش کردیم. الان هم به امید بهترین نتیجه پیگیر برنامه های تمرینی هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1414627

مهمترین اخبار ایران و جهان: