نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 08:30

طرح کوتاه‌مدت پلیس کرمانشاه برای مقابله با سرقت

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه 70 درصد از سرقت‌‌های رخ داده در استان، سرقت‌های خرد است، از طرح کوتاه‌مدت پلیس برای مقابله با سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران از طرح کوتاه‌مدت پلیس برای مقابله با سرقت خبر داد.

وی زمان این برنامه کوتاه‌مدت را ۶ ماه اعلام کرد و ادامه داد: براساس دستور فرمانده کل فراجا، به عنوان اولویت اول پلیس بحث مقابله با سرقت است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های هدفمند پلیس آگاهی و تقویت مرکز فوریت‌های پلیس، گفت: بحث جمع‌آوری محله‌های آلوده به سرقت که معمولا در حاشیه شهر هستند، در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از سرقت‌‌های رخ داده در استان، سرقت‌های خرد است، خاطرنشان کرد: در این طرح با خریداران اموال مسروقه به‌عنوان شریک جرم مقابله جدی خواهد شد و تعدادی از این مالخرها، ضایعات‌ فروشان غیرمجاز هستند.

حاجیان تصریح کرد: نقش خریداران اموال مسروقه و مجازاتی که در قانون برای آن‌ها در نظر گرفته شده؛ بیشتر از خود سارقین خواهد بود.

وی، از جمع‌آوری معتادان متجاهر در قالب همین طرح خبر داد و گفت: پلیس این آمادگی را دارد که در کمتر از ۴۸ ساعت تمام معتادان متجاهر سطح شهر کرمانشاه را جمع‌آوری کند به شرط اینکه زیرساخت‌ها و کمپ‌ها آماده و همچنین مابقی نهادها هم پای کار باشند.

تقویت یگان‌های فوریت پلیس و امنیت محله‌محور که در آن مردم در تأمین امنیت با پلیس همکاری دارند از دیگر برنامه‌های پلیس در طرح کوتاه مدت مقابله با سرقت است  که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به آن اشاره کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1371127

مهمترین اخبار ایران و جهان: