نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 19:58

افزایش 10 درجه‌ای دمای هوا در انتظار استان اردبیل

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل گفت: باتوجه به رخداد گرمیج(بادهای جنوبی) طی روز یکشنبه دمای هوا در سطح استان اردبیل به شکل موقت تا 10 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

مجید کوهی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی فردا در سطح استان همزمان با وقوع پدیده گرمیج (بادهای جنوبی) دمای هوا به شکل محسوسی افزایش پیدا می‌کند به طوری‌که این افزایش دربرخی مناطق تا ۱۰ درجه سانتی گراد نیز خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به عبور سیستم ناپایدار فعال از مرزهای استان اردبیل از شدت ناپایداری‌ کاسته خواهد شد اما با این حال به توجه به شرایط فصلی و محلی هشدار سطح زرد هواشناسی در سطح استان تا اواخر وقت دوشنبه فعال است و براساس آن طی بعدازظهرها رگبار و رعد و برق و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق استان وجود دارد.

دمای هوا از روز دوشنبه کاهش می‌یابد

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به کاهش دما از روز دوشنبه، عنوان کرد: با عبور زبانه‌های کم فشار از منطقه، دمای هوا از روز دوشنبه روندی کاهشی خواهد داشت و هوای خنک در بیشتر مناطق حاکم می شود.

وی درخصوص میزان بارندگی‌های اخیر که در سطح استان به وقوع پیوست، بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد میزان بارندگی‌های اخیر درسطح استان سبب شد که آمار منفی ۴۵درصد میزان بارندگی‌ها در مقایسه با بلند مدت، به منفی ۲۵درصد کاهش پیدا کند و اکنون در مقایسه با بلند مدت ۲۵ درصد کاهش بارندگی در سطح استان رخ داده‌ است.

پایان‌پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291071

مهمترین اخبار ایران و جهان: