نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:46

صادرات کالا در مرز پرویزخان در روزهای ۷ و ۸ تیرماه متوقف می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: صادرات کالا در مرز پرویزخان در روزهای هفتم و هشتم تیرماه به دلیل عید قربان از سوی کشور عراق متوقف می‌شود.

قاسم مطلبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توقف فعالیت مرز پرویزخان در روزهای آتی، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان، کشور عراق و اقلیم کردستان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری را تعطیل اعلام کرده است.

وی افزود: بر اساس اعلام تعطیلی به مناسب عید قربان از سوی کشور عراق پذیرش کالاهای صادراتی در آن سوی مرز طی روزهای هفتم و هشتم تیرماه صورت نخواهد گرفت بنابراین درخواست می‌شود که رانندگان و تجار طی ۲ روز یاد شده برای صادرات به مرز پرویزخان مراجعه نکنند.

مدیر مرز پرویزخان تصریح کرد: اگرچه مرز پرویزخان از سوی کشور عراق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری بسته خواهد بود اما فعالیت‌های ایران در این مرز متوقف نمی‌شود و در بخش عبور مسافران و فعالیت‌های ترانزیتی حتی در روز عید قربان از مرز پرویزخان بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان به فعالیت روزانه مرز پرویزخان در حوزه صادرات تاکید و خاطر نشان کرد: روزانه به طور میانگین حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ کامیون صادراتی در مرز پرویزخان برای جا به جایی انواع کالای صادراتی و ترانزیتی تردد داشته و حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ کامیون تانکری در حوزه ترانزیتی سوخت از طریق این مرز وارد کشور می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311571

مهمترین اخبار ایران و جهان: