نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:44

اختصاص۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی به توسعه گردشگری دماوند

دماوند- رئیس اداره میراث فرهنگی دماوند از ارسال شش اثر تاریخی شهر به شورای فنی میراث فرهنگی کشور خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی به توسعه گردشگری این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شریفی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از تخصیص و جذب ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری دماوند خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نیاز شهرستان دماوند به ایجاد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی و درخواست مسافرین و گردشگران ورودی و عبوری از محورهای مواصلاتی امسال دو مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه در محور هراز تا امامزاده هاشم ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تخصیص و جذب اعتبارات انجام و پیمانکار انتخاب شده که در مرحله طراحی است و با همکاری شهرداری آبعلی و اداره اوقاف شهرستان دماوند تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دماوند عنوان داشت: همچنین مقدمات ساخت ۱۰ سرویس بهداشتی در محور فیروزکوه حدفاصل رودهن تا آرو در حال انجام می‌باشد.

شریفی در ادامه از ارسال پرونده شش اثر تاریخی و طبیعی دماوند به شورای فنی وزرات میراث فرهنگی خبر داد و بیان داشت: پرونده‌های ثبت ملی بنای امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) محله فرامه، درختان چنار کهنسال محله درویش، درختان اورس روستای زان، درخت کهنسال اورس روستای آرو، درخت اورس کهنسال سولک، درخت اورس کهنسال روستای آیینه‌ورزان، جهت طرح در شورای فنی میراث فرهنگی کشور انجام پذیرفت.

وی گفت: از ابتدای سال جاری پرونده‌های ثبتی آثار تاریخی تهیه شد و پس از اخذ استعلامات لازم و بازدیدهای کارشناسی و مستند نگاری‌های انجام شده، آثار فوق الاشاره در نوبت ثبت قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312427

مهمترین اخبار ایران و جهان: