نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:33

انتقاد از ابلاغیه وزارت کشور/ دوره نمایندگی ۴ سال است نه سه سال

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس از نامه ابلاغ شده از سوی وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی در سال پایانی مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: طبق قانون دوره فعالیت نمایندگی مجلس چهار سال تمام است، یعنی نمایندگان مجلس یازدهم تا هفتم خرداد ماه ۱۴۰۳ نماینده هستند.

وی ادامه داد: در این شرایط برخی استانداران به مدیران اعلام کردند که از این به بعد نمایندگان حق ورود به پروژه‌ها و امور را ندارند که خلاف قانون اساسی است. اگر این طور باشد باید سال آینده بگوییم که چون سال آخر دولت است، کسی به دولت توجه نکند. لازم است دولت به استانداران تذکر دهد و یادآور شود که دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی چهار سال است، نه سه سال.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: باید وزیر کشور به این تذکر توجه کند. مطلع شدیم نامه‌ای در یازدهم خرداد ماه به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده است و موضوعی که دلخوش مطرح کرد، در بند چهار این نامه آمده است. لازم است وزیر کشور به این تذکر توجه کرده تا اشکالی پیش نیاید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292427

مهمترین اخبار ایران و جهان: