نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:30

قرارگاه امام حسن در ساخت هزار کیلومتر راه روستایی همکاری می‌کند

بجنورد_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی در ساخت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی استان همکاری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد مشتری، صبح امروز شنبه طی نشست خبری در محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به راه‌ها و مسیرهای روستایی اظهار کرد: ۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه روستایی هستند که در مجموع نیاز ۶۴۴ کیلومتری راه برای آسفالت را شامل می‌شود.

وی همچنین از شناسایی ۱۶ نقطه پرحادثه طی سال گذشته در راه‌های استان خبر داد و گفت: در سال جاری اقدامات لازم برای ۱۲ نقطه پرحادثه در جاده‌های فاروج تا جنگل گلستان و همچنین راه‌های روستایی رفع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به وقوع تصادفات پر تعداد در جاده بجنورد به جنگل گلستان تصریح کرد: ۶۰ درصد تصادفات نوروزی در مجموعه ۴۵ کیلومتری مسیر دوطرفه بجنورد به جنگل گلستان واقع شده است.

وی در ادامه به موضوع بهبود حمل و نقل بین شهری برای ایام سفر اربعین پرداخت و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده همچون ۶۰ دستگاه وسیله حمل و نقل بین شهری برای ایام اربعین خدمات رسانی انجام می‌دهند.

مشتری از افزوده شدن اتوبوس‌های جدید به مناسبت ایام اربعین خبر داد و افزود: بر اساس سهمیه وزارت راه و شهرسازی در مجموع بالغ بر دو هزار اتوبوس به مناسبت ایام اربعین وارد کشور می‌شود که ۱۵ دستگاه سهمیه خراسان شمالی است و بر همین اساس این ناوگان نیز در صورت ورود به ناوگان بین شهری استان، می‌توانند به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی نیز خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان در بخش رفع نقاط پرحادثه و ۳۰ میلیارد تومان نیز در حوزه بهسازی روکش‌های آسفالت نیز تخصیص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: از مجموع ۴۶ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده برای بهبود و راه‌های روستایی نیز تاکنون ۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرده است.

وی در انتها به همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده این قرارگاه در احداث ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی، بهسازی ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۱۰ کیلومتر راه‌های پدافندی و احداث ۱۵ دستگاه پل‌های بزرگ جاده‌ای به استان کمک رسانی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305027

مهمترین اخبار ایران و جهان: