نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 15:53

قدرت پذیرش اختلاف سلیقه و همدلی باید در خانواده و جامعه تقویت شود

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد بر لزوم تقویت قدرت پذیرش اختلاف سلیقه و همدلی باید در خانواده و جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با تبریک عید سعید غدیر خم و شادباش این روز ارزشمند، اظهار داشت: یکی از وسایل آزمایش بشری خود مردم هستند و این اختلاف سلیقه، روحیه و دیدگاه‌ها، خود یک وسیله آزمایش است نه وسیله از هم جدا شدن و فاصله گرفتن از اصل همدلی.

وی بیان کرد: جریان‌های خانوادگی نیز از این جنس است که گمان می‌کنیم همه چیز باید بر وفق مراد ما باشد و قدرت پذیرش اختلاف سلیقه و تلاش برای تعامل و همدلی را نداریم.

مدرسی با اشاره به نگران کننده بودن آمار طلاق در جامعه اسلامی افزود: تقویت قدرت همدلی و توجه به این مهم و احیا، تبیین، ترویج و فرهنگ سازی با محوریت خانواده و نسل جوان باید مدنظر همگان باشد.

مدرسی همچنین با تاکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی و سرفصل بسیار مهم و مورد نیاز عمومی جامعه است، افزود: مسئولان باید پیشران‌های اقتصادی را مورد توجه قرار دهند، یکی از پیشران های اقتصادی حمل و نقل و دیگری جایگاه سرمایه گذای و سرمایه گذاران است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر اینکه باید به این امر توجه شود چراکه زیرساخت های حمل و نقل وضعیت مناسبی ندارند، جاده های ما نیاز به بهسازی و مرمت دارد و مردم از وضعیت فعلی ناراضی هستند، گفت: حمایت از سرمایه گذاران به شکل جدی‌تر و عملیاتی صورت گیرد و گاهی این پشتیبانی ها اندک و مقطعی است.

وی با بیان اینکه برخی سرمایه گذاران خوشحالند که دارند سرمایه خود را به استان های دیگر می برند یا واگذار به غیر می کنند، تصریح کرد: این اتفاقات زیبنده استان یزد نیست.

مدرسی، یکی دیگر از پیشران‌های اقتصادی را سیستم اداری دانست و گفت: از این گستردگی دولت، گاهی حتی جز اخلال در امور از طریق ادارات چیز دیگری احساس نمی شود و یکی از مواردی که امروز مردم از آن گله دارند، همین سیستم فشل اداری است که حتی مدیران عالی استان را هم به انفعال وا داشته است.

وی تصریح کرد: این مسئله سیستم اداری را باید به شکلی حل کنند و تصمیم سازان، نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی به حل این مسئله و مطالبه عمومی مردم ورود جدی پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340627

مهمترین اخبار ایران و جهان: