نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 20:02

آزادسازی بیش از ۱۶۰ کیلومتر از حریم راه پارس‌آباد

پارس‌آباد - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس‌آباد گفت: ۱۶۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان در ۲ ماهه گذشته پاکسازی و آزادسازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین مرادی بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از محور جعفرآباد اظهار کرد: ۱۶۰ کیلومتر از حریم راه‌های پارس‌آباد در دو ماه گذشته پاکسازی و آزادسازی شده و ۱۶ کیلومتر از راه‌های روستایی و مرزی توسط راهداران تسطیح و موج گیری شده است.

وی با اشاره به لکه‌گیری ۶۵۰ متر مربع از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان پارس آباد گفت: در مدت یاد شده جهت جلوگیری از پرت شدن وسایل نقلیه ۸ کیلومتر از افتادگی شانه راه با شن ریزی اصلاح و تسطیح شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد خاطرنشان کرد: در این مدت جهت افزایش ضریب ایمنی و آگاهی دهی به رانندگان ۲۵ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و ۱۸۰ عدد بنر اطلاعاتی و علائم ایمنی تهیه و در راه‌های اصلی شهرستان پارس آباد نصب شده است.

مرادی به ایمن‌سازی ۴۳۰ عدد از پل‌ها و نقاط پربرخورد پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: رنگ آمیزی ۱۰۵ مورد پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر ۱۷ شاخه گاردریل، انجام ۴۲۵ متر مکعب ریزش برداری، رنگ آمیزی ۱۸ مورد از سرعت کاه‌ها، نگهداری ۱۲۷ عدد از چراغ‌های چشمک زن، شستشوی ۵۶۲ عدد از تابلو و علائم راه‌های اصلی، شستشوی ۱۴ مورد از حفاظ‌ها و نرده پل‌ها، تنقیه و پاکسازی ۱۳۶ دهانه پل‌ها از دیگر اقدامات مهم راهداران در دو ماهه گذشته بودن است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور ۳۴۰ مورد گشت راهداری در محورها تاکنون از ۱۷ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده ،۱۷ مورد دکه‌های غیرمجاز جمع آوری ،۱۶۰ کیلومتر از حریم راه آزادسازی و ۶۵ مورد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز و فرسوده از سطح جاده‌های شهرستان برچیده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285527

مهمترین اخبار ایران و جهان: