نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 20:44

استفاده از ظرفیت هنرمندان آستارایی با یک نگاه جدید

آستارا- فرماندار آستارا با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان گفت: باید با یک نگاه جدید از ظرفیت هنرمندان در جامعه بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی‌پور عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگی آستارا بیان کرد: شهرستان آستارا در حوزه فرهنگ و هنر ظرفیت‌های بسیاری دارد که از جمله آن گلیم‌بافی بوده که با تلاش هنرمندان این شهرستان در سطح ملی شناخته شده است.

وی افزود: اگرچه آستارا از نظر وسعت سرزمینی محدود بوده و بین دریا و کوه است، اما در زمینه هنر به وسعت این سرزمین آوازه دارد و این مایه مباهات است.

رضایی پور با اشاره به نامناسب بودن شرایط و روند در عرصه فرهنگی و هنری آستارا گفت: مسئولان بیشتر دغدغه مسائلی مدیریتی و اقتصادی را دارند و کمی از این حوزه غفلت شده است و نیاز است که بیشتر به این حوزه ورود کنیم.

وی ادامه داد: باید در کنار توجه به مسائل عمرانی و زیربنایی، مسائل فرهنگی و هنری نیز جزو دغدغه‌ها قرار بگیرد؛ باید با یک نگاه جدید از ظرفیت هنرمندان و حضور اثربخش آنها در جامعه بیشتر استفاده شود زیرا هنر زبان ماندگار جامعه است.

استفاده از ظرفیت هنرمندان آستارایی با یک نگاه جدید

شخصیت‌های فرهنگی و هنری آستارا یک ظرفیت هستند

امام‌جمعه آستارا نیز در این مراسم گفت: این نخستین برنامه است که با عنوان بزرگداشت مفاخر فرهنگی شهرستان برگزار می‌شود و برای انتخاب افراد هم تلاش شد تا در هر حوزه یک نفر با معرفی نهادهای مربوطه شناسایی شوند تا مورد تجلیل قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: چه افرادی که در این جمع حضور دارند، چه سایر شخصیت‌هایی که تبدیل به سرمایه شدند، هر یک ظرفیتی برای آستارا هستند که در همین رشته‌ها و سایر رشته‌ها در برنامه‌ها و سال‌های آینده مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

امام جمعه آستارا با اشاره به ارزش و جایگاه هنر گفت: هنر جلوه خالقیت خداست و آن زیبایی‌هایی که در هنر است، همه نشانه‌هایی به عاریه گرفته شده از درگاه الهی است.

گفتنی است در این مراسم از ۱۰ نفر از فعالان حوزه فرهنگ و هنر به عنوان مفاخر فرهنگی این شهرستان با حضور جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان تحلیل به عمل آمد.

برگزیدگان این رویداد فرهنگی و هنری در رشته‌های خوشنویسی، شعر، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، عکاسی، قرائت قرآن، رسانه، موسیقی، نویسندگی و ادبیات نمایشی سابقه فعالیت در سطح استان و کشور دارند.

اجرای موسیقی زنده، نقالی و نمایش گلیم‌بافی به عنوان یکی از اثرهای ثبت جهانی منطقه عنبران از دیگر بخش‌های مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگی شهرستان آستارا بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347827

مهمترین اخبار ایران و جهان: