نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 19:35

برنامه آمریکا و کره جنوبی در صورت استفاده کره شمالی از سلاح اتمی

کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی در یک واکنش هماهنگ موثر علیه استفاده احتمالی کره شمالی از سلاح‌های اتمی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید عصر سه‌شنبه  به وقت تهران اعلام کرد که  آمریکا و کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی در یک واکنش «هماهنگ موثر» در صورت استفاده کره شمالی از سلاح‌های اتمی هستند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا کاخ سفید گفت: «یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از تیم‌های خود خواسته‌اند تا برای یک واکنش هماهنگ موثر به طیف وسیعی از سناریوها از جمله استفاده اتمی توسط کره شمالی برنامه‌ریزی کنند.»

رئیس‌جمهور کره جنوبی در یک مصاحبه اعلام کرده که این کشور و آمریکا در حال رایزنی برای برگزاری رزمایش‌های اتمی هستند.

یون در مصاحبه با روزنامه «چوسون ایلبو» کره جنوبی خبر داد که کره جنوبی و آمریکا دارند درباره احتمال برگزاری رزمایش‌ها مشترک با آمریکا با استفاده از «دارایی‌های اتمی» این کشور رایزنی و گفت‌و‌گو می‌کنند.

 

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی از زمان آغاز به کارش، مواضع آشتی‌جویانه «مون جائه این» رئیس‌جمهور سابق این کشور در قبال کره شمالی را کنار گذاشته و مواضع تندی علیه همسایه شمالی اتخاذ کرده است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی در مصاحبه با «چوسون ایلبو» اعلام کرد که برنامه ریزی و برگزاری رزمایش‌های اتمی، با هدف اجرای موثرتر «بازدارندگی گسترده» آمریکا انجام خواهد گرفت.

«یونهاپ» خبرگزاری دولتی کره جنوبی به تازگی با اشاره به تصویر منتشر شده از رئیس کره شمالی مقابل موشک‌های بالستیک با کلاهک اتمی، نوشت این کشور حدود ۱۵ تا ۶۰ عدد از این کلاهک‌ها در اختیار دارد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 953227

مهمترین اخبار ایران و جهان: