نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 06:36

ایتالیا: سخنان اردوغان درباره حماس منزجر کننده است

معاون نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه در شهر «رم» پایتخت این کشور از اظهارات رئیس جمهور ترکیه در خصوص حماس به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در دفاع از حماس، معاون نخست‌وزیر ایتالیا روز چهارشنبه در شهر «رم» پایتخت این کشور گفت:«سخنان اردوغان در مورد حماس "منزجرکننده" است.»

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا سخنان اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مورد حماس را محکوم  و آنها را «منزجر کننده» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت که حماس گروه تروریستی نیست بلکه «آزادی‌بخش‌هایی»هستند که برای سرزمین و زمین‌ها و مردم خود مبارزه می‌کنند. اردوغان تصریح کرد که علی‌رغم آن‌که برنامه سفر به اراضی اشغالی را داشته آن را لغو کرده است

او گفت:«ما نسبت به اسرائیل حسن نیت داشتیم اما آن‌ها از حسن نیت ما سوءاستفاده کردند و من سفر خود به اسرائیل را لغو کردم.»

اردوغان بین مردم یهود و صهیونیست‌ها تفاوت قائل شد وگفت:‌«مردم یهود به خوبی می‌دانند که ترکیه تنها سرزمینی است که قرن‌ها است در آن ضدیهودیت وجود نداشته است.»

وزیر خارجه ایتالیا نیز روزهای گذشته با حمایت از تل آویو، خواستار کاهش تنش بین رژیم صهیونیستی و فلسطین شد.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در شهر «بروکسل» گفت که باید تنش زدایی در درگیری اسرائیل و غزه صورت گیرد.وی بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه مدعی شد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد البته باید از این حق به شیوه‌ای متناسب و بدون ضربه زدن به غیرنظامیان غزه استفاده شود.

دفتر معاون نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد سالوینی به «آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا پیشنهاد کرده تا سفیر ترکیه در ایتالیا را احضار کند.

 ایتالیا در حالی در خصوص جنایات تل آویو سکوت کرده که وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه چهارشنبه از افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۶۵۴۶ نفر خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550871

مهمترین اخبار ایران و جهان: