نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 15:02

تاسیس ۴۶ کانون مساجد خواهران در گلستان

مشاور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تعداد ۸۲۸ کانون فرهنگی و هنری در استان گلستان ثبت شده است که ۴۶ کانون مخصوص خواهران به این سامانه اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری در مراسم تودیع و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان عنوان کرد: مسجد از صدر اسلام تا امروز، جایگاه ویژه‌ای در تعلیم و  تربیت افراد داشته است و می توان گفت مهم ترین عامل ترویج فرهنگ قرآنی، مسجد است. 

رهبری در رابطه با اقدامات کانون های فرهنگی و هنری که با هدف تربیت نیروهای مسجدی تاسیس شده است ابراز کرد: فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی، راه‌اندازی مدرسه تئاتر شبستان در جهت آموزش هنرمندان حوزه تئاتر و نمایشنامه نویسی از اقدامات موثر در این حوزه است. 

وی خاطر نشان کرد:  ۱۸ سال پیش ۵۴ کانون مساجد در گلستان وجود داشته است که به لطف خدا امروز این تعداد به ۸۲۸ کانون فرهنگی و هنری رسیده و ۴۶ کانون جدید مخصوص خواهران به این سامانه اضافه خواهد شد.

وی افزود: همچنین بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور همزمان با ولادت حضرت زهرا(س)  برای بانوان افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات مهدی بیکی تقدیر و سیدمحمدحسینی به عنوان مدیر جدید ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان منصوب شد.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544271

مهمترین اخبار ایران و جهان: