نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 00:39

اضافه کنم؟! (گفت و شنود)

یکی از خبرنگاران آمریکایی تصاویر دلخراشی از قتل عام کودکان در غزه را به جان‌کربی نشان داده و پرسیده است چرا آمریکا از این جنایات وحشیانه حمایت می‌کند؟! و جان‌کربی با بی‌اعتنایی گفته است؛ «‌جنگ همین است‌»!

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - کیهان نوشت: گفت: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا چند ماه قبل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «‌س.‌ان.‌ان‌» با اشاره به تصویر چند جسد از نظامیان اوکراین، حالتی غمزده به خود گرفته و در حالی که سعی می‌کرد خود را بغض‌کرده نشان بدهد گفت؛ نمی‌دانم چرا وجدان انسان‌ها در مقابل این جنایت ساکت است؟! مگر انسان نیستند؟!

گفتم: عجب رویی داره! بی‌پدرمادرها خودشون جنگ اوکراین را راه انداخته‌اند و نظامیان آن کشور را گوشت دم توپ کرده‌اند و حالا برای کسانی که خودشان کشته‌اند اشک تمساح می‌ریزند!

گفت: دیروز یکی از خبرنگاران آمریکایی تصاویر دلخراشی از قتل عام کودکان در غزه را به همین جان‌کربی نشان داده و پرسیده است چرا آمریکا از این جنایات وحشیانه حمایت می‌کند؟! و جان‌کربی با بی‌اعتنایی گفته است؛ «‌جنگ همین است‌»!

گفتم: معلم عربی متنی را به یکی از دانش‌آموزان داد که بخواند. در متن آمده بود «‌لعنه الله علی اُمِکَ و ابیک‌» یعنی لعنت خدا بر پدر و مادرت. دانش‌آموز روی این جمله مانده بود و آن را تکرار می‌کرد. بقیه زدند زیر خنده و معلم که خیلی عصبانی شده بود گفت؛ «‌لعنه‌الله علی ابویک و اجدادک» یعنی لعنت خدا بر پدر و مادر و اجداد خودت! و دانش‌آموز گفت؛ آقا اجازه؟ علاوه بر پدر و مادرتان، اجدادتان را هم اضافه کنم؟!

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557171

مهمترین اخبار ایران و جهان: