نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 20:20

شناسایی ۲۶۰ ملک مازاد در استان زنجان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: بر اساس بازدید‌های به عمل آمده ۲۶۰ ملک مازاد در سطح استان شناسایی که تاکنون برای ۱۴۷ مورد تشکیل پرونده شده که مربوط به ۲۳ دستگاه اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نادری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان عصر امروز در جلسه کارگروه مولد‌سازی که با حضور رئیس‌ کل سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد به تشریح گزارشی از وضعیت مولدسازی در استان پرداخت و اظهار داشت: اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرای استان که دارای سند و فاقد سند هستند در مجموع ۸ هزار و ۸۵۸ ملک در استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه از این تعداد ۴ هزار ملک آن به‌صورت انفال و اراضی ملی است، گفت: ۳ هزار ۹۷۹ ملک دارای سند و یک هزار و ۷۹ ملک فاقد سند است.
 وی اضافه کرد:  بیش از ۹۹ درصد همه املاک دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه سادای نوین ثبت شده است.

نادری به تشریح وضعیت برخی پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرای استان پرداخت و گفت: پروژه ملی اولویت‌دار استان که دو خط کردن راه‌آهن زنجان- قزوین است که بخشی از اعتبارات این طرح از طریق مولدسازی پیش‌بینی شده است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان ادامه داد: مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام در استان ۲۲۹ هزار مترمربع عرصه و ۵ هزار و ۲۰۰متر مربع اعیان و اعتبار موردنیاز در حال حاضر ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفرساعت بازدید میدانی از همه املاک استان به‌عمل‌آمده است، گفت: طی بازدید‌ها ۲۶۰ ملک مازاد در سطح استان شناسایی شد که تاکنون برای ۱۴۷ مورد تشکیل پرونده شده که مربوط به ۲۳ دستگاه اجرایی استان است.

نادری با اشاره به املاک شناسایی شده به تفکیک شهرستان‌ها  زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، سلطانیه، طارم و ماهنشان به ترتیب در مجموع ۹۱، ۲۱، ۱۲، ۷، ۷، ۴، ۵ ملک شناسایی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: قیمت برآوردی برای املاک شناسایی شده ۲۶ هزار میلیارد ریال است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609827

مهمترین اخبار ایران و جهان: